חדשות בארץ

משה סעדה עולה שלב במתקפה: "שיבשו הליכי חקירה. משפחת סנדק לעולם לא תדע מה קרה"

סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה, מגדיר את הארגון בו עבד עד לאחרונה כ"חזק על חלשים", ותוקף את רשויות אכיפת החוק: "זיהמו את החקירה. הילד הלך אל מותו ובני משפחתו לעולם לא יידעו"

  • כ"ז תמוז התשפ"ב
אהוביה סנדק ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)אהוביה סנדק ז"ל (התמונה - באדיבות המשפחה)
אא

משה סעדה, שכיהן עד לפני כשבוע כסגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, התייחס הערב (שלישי) לפרשת מותו של אהוביה סנדק ז"ל. בדבריו טען סעדה לטיוח תיק החקירה של המרדף המשטרתי שהוביל למותו של סנדק. "המשפחה לעולם לא תדע מה קרה. מח"ש חזקה על חלשים", תקף.

את הדברים אמר סעדה במהלך החלק השני של הראיון שלו לעמית סגל בחדשות 12. "קטין נהרג תוך כדי פעולה משטרתית – זו פעולה שגרתית שצריך לחקור. אני מגיע בבוקר למחלקה והוא אומר לי שלא חקרו אותם. ואני אומר – איך זה יכול להיות? עכשיו ידעתי שכל היום הם שיבשו את החקירה כי כל היום הם לא כתבו דוחות פעולה, זאת אומרת שמהשעה 12:00 עד הערב הם לא הגישו דוחות.

"זה בניגוד למקובל ויש פה שיבוש חקירה. אני קורא למי שאני קורא, לאחראי, ואני שואל: למה לא חקרתם? הוא אומר לי: תשמע, אני הבאתי אותם למח"ש ומנהלת מח"ש החליטה לשחרר אותם כי הם לא הגישו תלונה", לשון סעדה.

"בן 17 נהרג. נהרג", קרא סעדה. "יש עדים לאירוע. כל החברים שלו נמצאים בימ"מ. לכו תגבו מהם גרסה. לא הולכים לגבות מהם גרסה והתשובה היא שלא חקרו. תבין, הם זיהמו את החקירה, יש חשד לשיבוש. הם הגיעו למח"ש כבר עם עורכי דין ומשחררים אותם. ואז אני מתחיל לעבור על החומרים, היא אומרת: לא הגישו תלונה, ואני קורא בחומרים והם אומרים: רצחו את חבר שלנו, נתנו לנו מכות. ואני אומר: מה זה שאין תלונה?".

על שאלתו של עמית סגל מדוע בשער שכם ובפיגועים כן עוצרים את השוטרים לחקירה, השיב סעדה: "אני אגיד לך, בגדול מח"ש חזקה על חלשים. מה הכוונה? כשזה שוטר מג"ב שלא מעניין את אף אחד אז חוקרים. ובסוף מה שאני אומר: יש פה משפחה ומת להם ילד, ובסוף התחושה שהייתה לי היא שקול דמיו זועקים מן האדמה. זאת אומרת, במקום שהדבר ייחקר ויידעו מה קרה – הילד הלך אל מותו והם לעולם לא יידעו. הכל כי לא אפשרו את החקירה".

עוד טען סעדה שבכירי המשטרה והפרקליטות היו מונעים בכל המהלכים שלהם ברצון שלא לפגוע בחקירות נגד נתניהו. ח"כ מיקי זוהר הגיב: "זה מה שאמרנו בזמן אמת: כל הדרכים היו כשרות בניסיון להפיל את נתניהו, גם במחיר טיוח עבירות פליליות חמורות ביותר. נדרש תיקון עמוק במערכת המשפט ובפרקליטות כדי להחזיר את אמון הציבור במערכות המדינה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': “זהו יום עצוב עבור אזרחי ישראל כשהמציאות עולה על כל סדרה טובה. כח רב מדי בידי גופים חזקים מידי משחיתים את מדינת ישראל. הערב התברר שסימנו את נתניהו כמטרה וכל האמצעים כשרים".

בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגד השוטרים שניגחו את רכבו של אהוביה סנדק ז"ל, פגש עודד הרוש את האב, הרב אברהם סנדק, לראיון כאוב ועוצמתי. צפו:

תגיות:מח"שאהוביה סנדקמשה סעדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה