חדשות בארץ

נתניהו על המשבר עם רוסיה: "לפיד וגנץ, תפסיקו את הקשקשת"

ברקע המשבר עם רוסיה, ראש האופוזיציה נתניהו תקף את ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון גנץ: "בשביל פוזה תקשורתית לא מסכנים הישגים אסטרטגיים שנבנו במשך שנים בהרבה מחשבה, מאמץ והשקעה"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) למשבר ביחסים בין רוסיה וישראל. בהצהרה שמסר ממצודת זאב בתל אביב, תקף נתניהו בחריפות את ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ: "תפסיקו את הקשקשת", אמר. "ההתנהלות שלכם מסכנת את הביטחון הלאומי שלנו".

"אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר מסוכן ביחסים בין רוסיה וישראל", פתח נתניהו את דבריו. "אפשר וצריך לצאת מהמשבר הזה. במשך שנים הובלנו מול רוסיה מערכת יחסים שקולה, מאוזנת ואחראית. דאגנו לשמור על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ושל אזרחיה".

"מעל לכל, בכל השנים פעלתי להשיג דבר אחד מרכזי, וגם השגנו אותו: תיאום ביטחוני בין צה"ל לצבא הרוסי מעל שמי סוריה. התיאום הביטחוני הזה הוא מרכיב יסוד בביטחון הלאומי שלנו ובעל חשיבות עליונה. המדיניות שהובלתי יחד עם חבריי – הצליחה. שמרנו על חופש הפעולה של חיל האוויר בסוריה, ומנענו בשיטתיות במשך שנים מאיראן להתבסס בסוריה ולפתוח שם חזית צבאית נוספת נגדנו".

"בימים האחרונים אני מודאג מזה שמה שבנינו בעמל רב במשך שנים, מתערער ממש לנגד עינינו בשבועות האחרונים. זה קורה בגלל שילוב של חובבנות, חוסר אחריות ויהירות".

"כשנחזור בעזרת השם להנהגת המדינה, נקים ממשלה יציבה, חזקה ומנוסה, ונתקן את מה שמקלקלים עכשיו. בינתיים יש לי בקשה אחת מלפיד וגנץ: תפסיקו את הקשקשת. ההתנהלות שלכם מסכנת את הביטחון הלאומי שלנו. אם המשבר עם רוסיה לא ייעצר מיד – הוא עלול להביא לפגיעה חמורה בביטחוננו ולהידרדרות בחזיתות רבות".

"בשביל פוזה תקשורתית לא מסכנים הישגים אסטרטגיים שנבנו במשך שנים בהרבה מחשבה, מאמץ והשקעה. לא מסכנים את ביטחון המדינה ולא מסכנים את אזרחי ישראל", חתם נתניהו את הצהרתו.

מדובר ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי נתניהו כי "הנושא מטופל בידי ממשלת ישראל, כפי שאמר היום דוברו האישי של פוטין, אין שום משבר בין המדינות. אילו נתניהו היה טורח לבוא לעדכון מדיני ביטחוני אצל ראש הממשלה לפיד, נתניהו היה לומד את העובדות לאשורן. היות והוא לא הגיע לעדכון, אנחנו מוסרים לו מכאן שלטובת ביטחונה של מדינת ישראל ויהדות רוסיה, זהו נושא שבו יש לטפל בדיסקרטיות ובצינורות ממשלתיים ולא במסיבות עיתונאים והצהרות נטולות בסיס לתקשורת".

מוקדם יותר מתחה דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זכרובה, ביקורת על ישראל והאשימה אותה בהבעת עמדה "בלתי בונה ומוטה" במשבר הרוסי-אוקראיני. בריאיון  לערוץ רוסי, התייחסה זכרובה לאפשרות שפעילותה של הסוכנות היהודית ברוסיה תופסק וטענה כי נושא זה "יתברר במישור המשפטי". דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי אומנם יש שאלות חוקיות בנוגע לפעילותה של הסוכנות היהודית ברוסיה, אולם לדבריו "הן לא משליכות על מכלול היחסים הבילטרליים עם ישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס אף הוא למשבר. "אני חושב שככל שנדבר פחות כן ייטב, וזה יאפשר טיפול נכון בכל הסוגיה", אמר בריאיון לוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13. "רוסיה היא מדינה חשובה במרחב כולו ובכלל, ויכולים להיות תרחישים שונים ועשרה נימוקים שונים ללמה ואיך האירוע התפתח. אני מעדיף לא ללכת לניתוחים. לעיתים אנחנו רואים דברים ולא תמיד מבינים אותם, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם. בואו ניתן לתהליכים להתבצע".

תגיות:רוסיהיאיר לפידבני גנץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה