חדשות בארץ

שערורייה בקנה מידה עצום: כך טויחו תיקי חקירה רגישים

בכיר במח"ש לשעבר חושף לעמית סגל כי תיקי חקירה רגישים טויחו על ידי בכירים במשטרה ובפרקליטות כדי לא לספק תחמושת לבנימין נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק

  • כ"ז תמוז התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

עו"ד משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, העניק אמש (שני) ראיון לעמית סגל בחדשות 12. בדבריו חשף סעדה כי תיקי חקירה רגישים טויחו על ידי בכירים בפרקליטות ובמשטרה על מנת שלא לספק תחמושת לבנימין נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק.

"שי ניצן היה מוכן לרצות את אלשיך בכל מחיר. שי ניצן ורוני אלשיך טייחו חקירות כדי לא לתת נשק לנתניהו", אמר. "שי ניצן אדם חריף מאוד אבל האמת לא נר רגליו, הוא שינה מהאמת למען אינטרס, והאינטרס זה תיק נתניהו. שי ניצן הוא חכם, הוא חריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק”נ טעמים. הוא איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין”.

על אלשיך אמר סעדה: "הוא אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש. והנורמות שאני מדבר עליהן זה כולל לאיים, לסכל, ליירט, לשקר, לשבש, והוא, בעיצומן של חקירות, זה הדברים שהוא עשה".

בהמשך, טען סעדה כיצד לדבריו טויח תיק מותו של אהוביה סנדק ז"ל.

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן מסר בתגובה לראיון: "משה סעדה עבד איתי במשך שנים רבות, ולא העלה במהלכן שום טענה אישית נגדי. לראשונה הועלו טענות אלה לאחר שסעדה לא נבחר לתפקיד מנהל מח"ש. מאותה עת נלחם סעדה בעזרת השמצות מגוונות ושקריות. לאחר שפרשתי וללא קשר אליי, הוחלט לפטרו בשל מגוון פעולות פסולות אחרות".

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך טען כי דבריו של סעדה נאמרו כיוון שלא נבחר לראש מח"ש: "הדברים הנאמרים שקריים, מופרכים ונטולי אחיזה במציאות, עד כדי שאינם ראויים כלל להתייחסות רצינית. לצערנו, מר סעדה פורק את תסכולו שוב ושוב על מפכ"ל מצטיין. אלשיך חזר ואמר כי משטרת ישראל צריכה מח"ש חזקה והעביר את הביקורת הערכית על גורמים נקודתיים במח"ש שכשלו, בצינורות המקובלים לממונים על המחלקה.

"לצערנו, מר סעדה אשר פוטר ממח”ש פורק את תסכולו שוב ושוב על מפכ”ל שהוביל מהפכה ערכית במשטרת ישראל, השיק מבדקי מהימנות ממוחשבים, הוביל עם השר לבט”פ ארדן את חוק ההתאמה התעסוקתית (המכונה בפי העם ‘חוק הפוליגרף’) ועוד".

במערכת הפוליטית הגיבו בסערה. ח"כ מיקי זוהר הגיב: "‏מה שחשף סגן ראש מח"ש עד לאחרונה בראיון לעמית סגל, זה מה שאמרנו בזמן אמת: כל הדרכים היו כשרות בניסיון להפיל את נתניהו, גם במחיר טיוח עבירות פליליות חמורות ביותר. נדרש תיקון עמוק במערכת המשפט ובפרקליטות כדי להחזיר את אמון הציבור במערכות המדינה".

ח"כ קטי שטרית הגיבה "הייתי בטוחה שמנאייכ זו סדרה מפרי דמיונו של רועי עידן המוכשר, ‏אחרי הראיון עם סעדה אני מבינה שזה דוקו. ‏ועכשיו ברצינות, הראיון של עמית סגל עם משה סעדה מטריד ומקומם. מסע הציד של הפרקליטות יסתיים בעוד שלושה חודשים, ‏הפעם אין אופציה אחרת. למען הדמוקרטיה נחזור ונתקן".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': “זהו יום עצוב עבור אזרחי ישראל כשהמציאות עולה על כל סדרה טובה. כח רב מדי בידי גופים חזקים מידי משחיתים את מדינת ישראל. הערב התברר שסימנו את נתניהו כמטרה וכל האמצעים כשרים.

“יותר מדי פעמים בשנים האחרונות אנחנו נחשפים לריקבון ושחיתות בקרב הגופים שבתפקידם אמונים על אכיפת החוק והסדר במדינת ישראל. מפלגת הציונות הדתית חרטה על דגלה ניקיון כפיים ואת חיזוקה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אם לא נפעל כעת לניקוי האורוות ייתכן וזה יהיה מאוחר מדי. הציונות הדתית בראשותי תפעל לשינוי יסודי ומעמיק שתשיב את אמון הציבור במערכת המשפטית ובגופי האכיפה. רק אור השמש יחטא את הפגמים הנוראים שנחשפו הערב. זו התחייבות".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "היום גם מריחים את הסרחון שעלה מהתנהלות בכירי מח"ש, הפרקליטות והמשטרה שעולה כדי הפיכה שלטונית בחסות המערכת הציבורית. אנשי החוק שמעלו בתפקידם אינם מעל החוק, והם צריכים לעמוד לדין ולשלם את המחיר".

תגיות:שי ניצןבנימין נתניהורוני אלשיךמשה סעדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה