חדשות בארץ

משבר מדיני מול רוסיה: יציאת המשלחת הישראלית למוסקבה - בוטלה

יציאת המשלחת המשפטית הישראלית למוסקבה בוטלה פעם נוספת, לאחר שלא קיבלה את אישור הרוסים. המתח מחריף

  • כ"ו תמוז התשפ"ב
(צילומים: shutterstock / פלאש 90)(צילומים: shutterstock / פלאש 90)
אא

יציאתה של המשלחת המשפטית הישראלית למוסקבה בוטלה אמש (ראשון) פעם נוספת, לאחר שלא קיבלה את אישור הרוסים. מטרתה של המשלחת היתה לשכנע את הרוסים לאפשר את המשך פעילות הסוכנות היהודית במדינה, לקראת דיון בנושא שצפוי להתקיים בהמשך השבוע בבית משפט במוסקבה.

אתמול כינס ראש הממשלה לפיד דיון בנושא, בו השתתפו 30 איש, ביניהם שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת העלייה פנינה תמנו שטה, שר השיכון זאב אלקין, שר התיירות יואל רזבוזוב, נציגי המל"ל והסוכנות.

במהלך הדיון אמרו בכירים בדרג המדיני כי אין מנוס מלערב את נשיא המדינה יצחק הרצוג במשבר מול רוסיה כדי להביא לסיומו, לנוכח הנתק בין ראש הממשלה יאיר לפיד לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין. לדבריהם, הרצוג יכול לסייע בפתרון המשבר, לאחר שהוכיח את יכולותיו בסיום משברים מדיניים מול טורקיה ומול פולין.

על פי הדיווח ב-ynet, במהלך הדיון דובר על צעדי גומלין שישראל יכולה לנקוט אם רוסיה תממש את האיום שלה, ותגרום לסגירת משרדי הסוכנות היהודית במדינה. על פי הדלפות מהדיון, השר זאב אלקין הציע פגיעה במרכז התרבות הרוסי ברחוב גאולה בתל אביב.

כן עלה במהלך הדיון אפשרות להעניק לפוטין את חצר אלכסנדר, כפי שהבטיח לו נתניהו בעת שחרורה של נעמה יששכר.

כזכור, משרד המשפטים הרוסי דרש להפסיק את פעילות הארגון במדינה. משרדי הסוכנות היהודית מסייעים לתושבי רוסיה המעוניינים לעלות לישראל. אם הם ייסגרו – תהיה זו מכה קשה לעלייה מרוסיה, והדבר יהווה שיא חדש במתיחות בין רוסיה לישראל. יצויין כי בסוכנות שקלו להפסיק בעצמם את הפעילות בתחילת החודש, לאחר שהממשל הרוסי דרש לקבל מידע על יהודים שרוצים לעלות ארצה. 

תגיות:רוסיהישראליאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה