חדשות בארץ

משבר הסוכנות ברוסיה: לפיד מכנס דיון. משלחת ישראלית תמריא מחר למוסקבה

משלחת ישראלית תמריא מחר למוסקבה, ותנסה להגיע להבנות עם הרוסים בנושא המשך פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה

  • כ"ה תמוז התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה יאיר לפיד מכנס הבוקר (ראשון) דיון בנושא משבר הסוכנות היהודית ברוסיה, זאת בעקבות דרישתו של משרד המשפטים הרוסי דרש להפסיק את פעילות הארגון במדינה. משרדי הסוכנות היהודית מסייעים לתושבי רוסיה המעוניינים לעלות לישראל. אם הם ייסגרו – תהיה זו מכה קשה לעלייה מרוסיה, והדבר יהווה שיא חדש במתיחות בין רוסיה לישראל.

בדיון משתתפים שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת העלייה פנינה תמנו שטה, שר השיכון זאב אלקין, שר התיירות יואל רזבוזוב, נציגי המל"ל והסוכנות.

בדיון שיגר לפיד מסר חריף לפוטין: "היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה. סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור שישליך על היחסים". במהלך הישיבה סוכם כי המשלחת המשפטית תעשה כל יכולתה למיצוי הדיאלוג המשפטי, זאת בהמשך לקידום הנושא באמצעים מדיניים.

כחלק מהמאמצים הדיפלומטיים, משלחת משפטנים ישראלית נרחבת תמריא מחר למוסקבה, במטרה להגיע להבנות בנושא עם הרוסים. בראש המשלחת תעמוד תמי קפלן, סגנית היועמ"ש במשרד החוץ. המשלחת תכלול גורמים במשרד ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד המשפטים ומשרד הקליטה.

רבים סוברים כי ההחלטה לסגור את הסוכנות היהודית היא פוליטית בלבד, והגורם העיקרי לה הוא התבטאויותיו של לפיד נגד הפלישה לאוקראינה. כזכור, כבר ביום הראשון למלחמה גינה לפיד את הפלישה הרוסית, וכן הצהיר כי רוסיה ביצעה "פשעי מלחמה" בבוצ'ה. לפיד היה זה שהוביל את החלטת ישראל לתמוך בגינוי נגד רוסיה באו"ם. ברוסיה מכחישים כי מדובר בנקמה בישראל, ומציינים שהדרישה לסגירת משרדי הסוכנות נובעת מהפרות של החוק הרוסי.

תגיות:רוסיהיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה