חדשות בארץ

עמית סגל על ליברמן: "הפופולריות שלו ירדה מאד בעקבות המלחמה באוקראינה"

האם ליברמן על סף התרסקות? הפרשן הפוליטי מציין מספר סיבות שיכולות להוביל לכך שמפלגת ישראל ביתנו לא תעבור את אחוז החסימה

  • כ"ה תמוז התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל התייחס בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' למצבה של מפלגת 'ישראל ביתנו' ולעומד בראשה, שר האוצר אביגדור ליברמן.

בדבריו, פירט סגל מספר סיבות שיכולות להוביל לכך שמפלגתו של שר האוצר הנוכחי לא תעבור את אחוז החסימה.

בפתח הטור הסביר הפרשן כי "גם בימים של פריחה כלכלית, בכניסה ללשכת שר האוצר מזדכים על כמה מנדטים. משה כחלון לא העלה מיסים ורק היטיב עם העם, אך התרסק בקלפיות מעשרה מנדטים לארבעה. גם דבריו המנותקים על כך שעליית השכירות היא 'בשלושה רחובות בתל-אביב' לא מועילה במיוחד".

נוסף לכך התייחס סגל לקהל המצביעים של ליברמן. "ישראל היא ביתנו, ובבית שתי קומות: בקומה הראשונה, יוצאי חבר-העמים מבוגרים יחסית, שהולכים עם המפלגה מאז היווסדה במילניום שעבר, ומספרם נאמד היום בשלושה מנדטים וחצי. על פי סקרים אחרונים, לא נותר בהם עוד ולו תומך אחד של נתניהו. אבל גם שם עלולים להיבקע סדקים", לשון סגל. אחת הסיבות לכך היא שרובם המוחלט של קהל זה תומכים באוקראינה, בעוד ליברמן מזוהה כידיד של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין.

סגל ציין סיבה נוספת לירידה בפופולאריות של ליברמן: "57 אלף פנסיונרים מרוסיה, רובם מצביעיו, הפסיקו לקבל תשלומים בגלל העיצומים שמטיל המערב על הוצאת כספים מבנקים ברוסיה. שר האוצר מפעיל לחצים כבדים על הבנקים הישראליים לקבל את התשלומים".

יותר מכך, יש מספר התארגנויות פוליטיות הפונים אף הם לקהל העולים מרוסיה: "שלוש מפלגות של יוצאי חבר העמים, חלקן כמובן פרוקסי של הימין, מתארגנות בימים אלה לריצה כדי לנגוס מליברמן כמה אלפי קולות".

"קהל מצביעים נוסף של ליברמן הם אנשי מרכז שונאי חרדים ונתניהו, שתגמלו את ליברמן על סיכול ממשלת הימין אחרי סיבוב א'. הם אלה שבלמו את מגמת הירידה של ישראל ביתנו והפכו אותה לכוח פוליטי חשוב. השאלה היא אם על רקע ההתייקרויות, ירידת העיסוק בנושא החרדי, עזיבת אלי אבידר ושלל האפשרויות בגוש, הם שוקלים לנטוש. ליברמן המציא את עצמו מחדש ב-2019. האם בשלהי 2022 הוא יידרש להמציא את עצמו שוב?!", לשון הפרשן הפוליטי.

בנוגע ליאיר לפיד, אמר סגל כי הצהרתו של ראש ממשלת המעבר לפיד על כך שלא יקים ממשלה עם הרשימה המשותפת היא אירוע משמעותי. בדבריו לאולפן שישי הסביר סגל כי "המטרה של לפיד היא לשים את עצמו יותר ימינה ממה שהוא נתפס בציבור. בבחירות הקודמות הוא אמר: 'נקים ממשלה בקולות הרשימה המשותפת', היום הוא מדבר כבר אחרת".

סגל ציין ש"גם לפיד מבין שאחרי השנה האחרונה אין לציבור הישראלי רצון להקים ממשלה עם המפלגות הערביות".

את דבריו סיים סגל באומרו: "לפיד מנסה לשנות את המיתוג שלו משמאל למרכז-ימין, וכן לומר 'גם לי יש ממשלה ביד', זאת למרות שהסיכוי של גנץ הרבה יותר גדול".

תגיות:עמית סגלאביגדור ליברמןבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה