חדשות בארץ

עימותים קשים הלילה בין כוחות הביטחון למתיישבים: 5 מאחזים פונו באלימות

אלפי מתיישבים הגיעו במהלך הלילה ל-5 מוקדים ביהודה ושומרון, על מנת להקים בהם מאחזים. עימותים קשים ואלימים במהלך הפינוי

  • כ"ב תמוז התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

העימותים בין כוחות הביטחון לבין המתיישבים שהגיעו להקים מאחזים ביהודה ושומרון נמשכו הלילה (חמישי). כוחות המשטרה פינו באלימות את המתיישבים, ועימותים קשים פרצו במספר מוקדים. 5 צעירים נעצרו על ידי המשטרה.

גם הבוקר עדיין נשארו כמה מאות פעילים שישנו באוהלים ולא פונו או עזבו. לפי שעה מתנהל משא ומתן עם מג"ב לפינוי ללא עימותים, וחלק מהמתיישבים עוזבים את השטח.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לפינוי המיידי של אלפי המתיישבים, ואמר: "אלפי מבנים בלתי חוקיים של ערבים בכל רגע נתון ואפס מעש כדי למנוע מצד גנץ ומערכת הביטחון. התיישבות יהודית חדשה וחצי מערכת הביטחון על הרגליים כדי למנוע. מדיניות הספר הלבן של גנץ לפיד ושקד. הסירו ידיכם מההתיישבות".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית, ודניאלה וייס יו"ר תנועת נחלה הגיעו במהלך הלילה לאחת מנקודות ההתיישבות, על כביש 5 סמוך לפדואל, לאחר ששמעו כי המשטרה נקטה באלימות קשה כלפי המתיישבים בניסיון לפנותם.

דגן אמר: "ראינו כאן אלימות קשה עם שני נערים שפצועים, אחד ככל הנראה, שבר בלסת והשני קת בראש. יש כאן אלפים של חבר'ה מבוגרים וצעירים עם אור בעיניים, עם ציונות בלב, שבאו לכאן בדרישה מממשלת ישראל להקים ישובים חדשים ביהודה ושומרון. אין מחאה יותר לגיטימית מזו".

"אנחנו רואים את ההתנהלות ההיסטרית של ממשלת לפיד, הפועלת באופן צבוע וגזעני כלפי מתנחלים יהודים כאן ביהודה ושומרון", תקף דגן את ראש הממשלה. "התנהלות שלא ננקטת כלפי פעילי שמאל שזורקים פעם אחר פעם אבנים על חיילי צה"ל ועבורם לא מקיימים מבצעים כאלו. כאן יש התנהלות היסטרית, עם צווים הזויים שלא נתקלנו בהם מאז הגירוש.

דגן הוסיף: "האחריות על האלימות שהייתה כאן היא על יאיר לפיד, ואני דורש ממנו לעצור אותה. האנשים כאן הם אזרחי מדינת ישראל, זו ההפגנה שלהם, והיא נשמת אפה של הדמוקרטיה. הדרישה להקמת ישובים חדשים היא דרישה לגיטימית. ממשלת לפיד מועלת בתפקידה לבנות את ארץ ישראל, פוגעת בציונות והצעדים ההיסטריים והאלימים שהיא נוקטת אינם מקובלים בדמוקרטיה ולא מופנים כלפי אף מגזר במדינת ישראל. הציבור במדינת ישראל דורש מהממשלה הזו להתעשת".

דוברות המשטרה ודובר צה"ל פרסמו אתמול הודעה משותפת, ובה מסרו כי "בהמשך להיערכות כוחות הביטחון ולהנחיית הדרג המדיני, כוחות הביטחון פועלים בכמה מוקדים ביהודה ושומרון מול אזרחים שנכנסו לשטחים צבאיים סגורים בניגוד לחוק".

תגיות:נחלהמתיישביםיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה