חדשות בארץ

אנחת רווחה | שגריר אוקראינה: "יהודים יוכלו להגיע לראש השנה לאומן"

הודעה משמחת לעשרות אלפי חסידים: שגריר אוקראינה במולדובה הבטיח שמדינתו תאפשר כניסת יהודים לקראת ראש השנה

  • כ"א תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שגריר אוקראינה במולדובה הבטיח היום (רביעי) כי מדינתו לא תמנע כניסת יהודים לאומן לקראת ראש השנה – כך דווח לראשונה ב'כיכר השבת'.

את הדברים אמר השגריר בקישינב, בירת מולדובה, כאשר השתתף במפגש שנועד לסכם את ההיערכות ודרכי ההגעה של עשרות אלפי חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה. הפגישה נערכה ביוזמתו של הרב פנחס זלצמן, רבה של מולדובה, שהיא בעל היכרות המעמיקה שלו עם גופי הביטחון המולדוביים והאוקראינים.

בפגישה השתתפו בכירים משגרירות ארה"ב, סגן השגריר האוקראיני במולדובה, יו"ר איחוד ברסלב, נציגי איחוד הצלה באומן ומטה הלוגיסטיקה, נציגי חברות התעופה המולדביות אייר מולדובה והיי סקיי, ונציגי רשויות ההגירה וכוחות הבטחון בגבולות של מולדובה.

בפגישה הציג הרב זלצמן את המתווה, לפיו החסידים שיגיעו לאומן לראש השנה ינחתו במולדובה. הסיבה העומדת מאחורי ההצעה היא הקרבה היחסית לאומן והגבול הארוך בין אוקראינה למולדובה. הרב זלצמן הסביר למשתתפים את החשיבות הגדולה והרצון להגיע לחגוג את ראש השנה באומן.

המשתתפים בפגישה נענו לבקשה. סגן שגריר אוקראינה במולדובה הבהיר לנציגי חסידות ברסלב, כי מדינתו לא תמנע את כניסת חסידי ברסלב, וכי כרגע לא מתוכנן כל שינוי במדיניות.

עוד הוסיף השגריר והבטיח כי יסייע לחסידים שיגיעו לאומן. גם הדיפלומטים האמריקאים הביעו את נכונותם לסייע על מנת לפתור את הבעיות הבירוקרטיות ולסייע באתגרים הביטחוניים הצפויים לאור המצב המתוח באזור. גם נציגי איחוד הצלה הציגו את ההיערכות שלהם לקראת הגעתם של חסידי ברסלב בראש השנה.

במהלך המפגש סוכם כי תופעל נקודת מודיעין משותפת עם מידע בעברית לטובת הנוחתים, וכן ייפתח מתחם הכנסת אורחים בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי של מולדובה בקישינב, ואף במעברי הגבול.

הרב זלצמן סיכם את הפגישה באמרו: "השולחן העגול הנוכחי שריכז את כל הגורמים הרלוונטים, הינו המפגש הראשון בסדרת פגישות שנועדו להבטיח את בטחונם ושלומם של חסידי ברסלב שיגיעו לאומן בראש השנה דרך מולדובה. הקהילה היהודית של מולדובה, תסייע לחסידי ברסלב במגוון היבטים כולל אכילה, שתיה, לינה ושינוע".

תגיות:אומןראש השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה