חדשות בארץ

"חוסר אחריות מדינית": כתב חדשות 13 הסתנן לעיר מכה, וספג ביקורת עזה

עיתונאי חדשות 13, גיל תמרי, הצליח לחדור למכה וצילם משם כתבה. יהודים ומוסלמים העבירו ביקורת נוקבת על המעשה

  • כ' תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

זעם ציבורי נרחב: כתב חדשות 13 גיל תמרי פרסם אתמול (שני) כתבה, אותה צילם בלב העיר המוסלמית מכה שבסעודיה. תמרי התגאה בכך שהצליח להסתנן ולהיכנס לעיר, שעל פי חוקי האסלאם הכניסה אליה מותרת רק למוסלמים.

יהודים ומוסלמים זעמו על כך שתמרי מבזה את הדת האסלאמית.

הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד הגדיר את מעשהו של תמרי כ"חוצפה ישראלית נוראה", וכתב בטוויטר: "מה נראה לכם, ערוץ 13 וגיל תמרי? התחרפנתם? תתביישו לכם, ככה לבזות את העיר הקדושה שלנו? ראיתם פעם מוסלמי עולה לבצע ברכת כהנים בבית כנסת? איזה ערוץ חצוף וכתב שהוא ביזיון מהלך, בושה וחרפה".

"חברים יקרים שלי בישראל", הוסיף סעוד, "כתב שלכם נכנס לעיר מכה הקדושה לאסלאם, וצילם בלי בושה. זה כמו שאני אכנס לבית הכנסת ואקרא בתורה. בושה וחרפה, ערוץ 13, תתביישו ככה לפגוע בדת האסלאם, אתם חצופים".

גולשים רבים ברשת תקפו את הערוץ ואת הכתב. "אפילו הימין הקיצוני מתון לעומתכם, סתם ככה בשביל רייטינג מציתים את המזרח התיכון", כתב אחד הגולשים. "בלי שום בושה בשביל עוד כמה כניסות הם פוגעים ביחסי החוץ?!", צייץ גולש נוסף. 

מחדשות 13 הגדירו את הכתבה כ"הישג עיתונאי". בתגובה שפורסמה בעקבות הביקורת נמסר כי "ביקורו של עורך חדשות החוץ גיל תמרי במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך. נבהיר: סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. האני מאמין העיתונאי מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון.

"עקרונות אלה הנחו אותנו גם במשימה העיתונאית הזאת, שאפשרה לצופים רבים מגע ראשוני כמעט בלתי אמצעי עם המקום החשוב הזה. זאת יחד עם הסקרנות וההתרגשות בישראל סביב היחסים המתהדקים עם סעודיה. לתפיסתנו, הידיעה וההכרה של מקום חשוב ממקור ראשון, רק תורמות להגברת הסובלנות הדתית והשיח מתוך למידת והכרת אמונות האחר", הוסיפו בחדשות 13.

בעקבות הסערה, הביע כתב חדשות 13 את התנצלותו: "אני רוצה לחזור ולהדגיש שהביקור שלי למכה לא נועד לפגוע במוסלמים, או בכל אדם אחר. אם מישהו נפגע מהכתבה הזו, אני מתנצל מעומק לבי".

הביקור של תמרי מגיע בתקופה רגישה למדי ביחסי ישראל-סעודיה. כזכור, רק בשבוע שעבר אישרו הסעודים את מעברם של מטוסים ישראליים מעל שמי המדינה, צעד חשוב לקראת נורמליזציה.

תגיות:מוסלמיםמכההתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה