חדשות בעולם

הוחזר לחיים ארבע פעמים, והוריו חתמו על תרומת איברים. אז קרה המדהים מכל

במשך שעות נלחמו הרופאים לייצב את מצבו, עד שלבסוף הם הודיעו לאמו הבוכייה כי אין יותר מה לעשות. "חיכינו במסדרון שהניתוח יסתיים, ואז יצא אלינו רופא עם מבט חמור סבר ואמר לנו שטרנטון סובל ממוות מוחי ושבפעם הבאה שהלב שלו יפסיק לפעום, הם לא ינסו להציל אותו. הוא אמר לי במילים האלה: 'ניתן לו למות'. לא האמנתי למשמע אוזניי"

אא

ילד בן 13 הפך לשיחת היום בארה"ב וזכה לכנוי 'ילד הנס' - בשל סיפורו המדהים. 

הילד, טרנטון שמו, עבר תאונת דרכים קשה מאוד, שממנה נכנס לתרדמת. "הרופאים נאבקו על חייו אבל הודיעו לי כבר מהיום הראשון שיש חשש כבד לפגיעה מוחית", מספרת אמו, ג'ניפר. "הכניסו אותו לחדר ניתוח, וגילו שיש לו שבעה שברים במוח. הכינו אותי לגרוע מכל. הוא מת והוחזר לחיים ארבע פעמים, באחת הפעמים הוא היה מת במשך 15 דקות ארוכות שנדמו כנצח", מספרת ג'ניפר. 

במשך שעות נלחמו הרופאים לייצב את מצבו, עד שלבסוף הם הודיעו לאמו הבוכייה כי אין יותר מה לעשות. "חיכינו במסדרון שהניתוח יסתיים, ואז יצא אלינו רופא עם מבט חמור סבר ואמר לנו שטרנטון סובל ממוות מוחי ושבפעם הבאה שהלב שלו יפסיק לפעום, הם לא ינסו להציל אותו. הוא אמר לי במילים האלה: 'ניתן לו למות'. לא האמנתי למשמע אוזניי".

אם הרגע הזה היה לה קשה מנשוא, הפצצה השנייה לא איחרה להגיע. שניות לאחר שהודיע לה כי אין בכוונתם להציל את בנה, הרופא גם הציע לה לחתום על מסמכים שיתרמו את איבריו לחמישה ילדים.

"חתמנו על המסמכים כי ידעתי שזה למטרה טובה, להציל חיים של חמישה ילדים אחרים. חמישה ילדים שנמצאו מתאימים ושיכולים לקבל את האיברים של טרנטון. זה לא היה הוגן למנוע מהם את החיים שהם יכולים לקבל, וזה גם לא היה הוגן לבקש להחזיר אותו בכל פעם לחיים. הרופאים אמרו לנו שבכל פעם שהם החזירו אותו לחיים, זה רק פגע יותר ויותר בשאר האיברים שלו".

את הנעשה אין להשיב - המסמכים נחתמו, ובלב כבד פנו הוריו של טרנטון לצאת מבית החולים, ולעזוב את בנם לגורלו, אלא שאז - דקות ספורות לאחר חתימה על המסמכים של תרומת האיברים והסכמה על ניתוק של טרנטון ממכונת ההנשמה, אירע דבר שהדהים את הרופאים: טרנטון התחיל להראות סימני שיבה לחיים. איש לא מבין איך זה קרה דווקא ברגעים האלה, ולאיש אין הסבר כיצד טרנטון - שעמד לאבד את חייו לנצח - פקח את עיניו מתרדמת של כמה  ימים, התחיל לזוז ולאט לאט התחיל גם לדבר. 

"הגוף שלו במצב קטסטרופלי בגלל מה שהוא עבר. הרופאים הסירו חלק מהגולגולת שלו, והוא ירד במשקל בצורה דרסטית, אבל לפחות חוש ההומור שלו לא נפגע", מחייכת אמו ומחבקת את בנה בדמעות התרגשות, כשהוא צוחק על כך שהוא יכול לסובב את הראש שלו כך שיראה מה קורה מאחור. 

כשנשאל טרנטון מה הוא חושב על הדרך שעבר, אמר: "הייתי בשדה פתוח והלכתי ישר. אין הסבר אחר - פרט לאלוהים. אין דרך אחרת, אפילו הרופאים אמרו את זה".

תגיות:ילדמפעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה