חדשות כלכלה

גל ההתייקרויות | מכה לנהגים: מחירי הטסט צפויים לעלות

מבחני כשירות הרכב השנתיים, הטסטים, ככל הנראה יתייקרו אף הם. עלייה זו מצטרפת לעלייה במחירי הביטוח לרכב ובמחירי הדלק

  • כ' תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם גם מחירי הטסטים השנתיים יעלו? ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד התחבורה המליצה בימים האחרונים לשרי האוצר והתחבורה לייקר בכ־16% את מחיריהם של הטסטים, מבחני כשירות הרכב השנתיים.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', הוועדה המליצה לעדכן את מחיר הטסט מ־96 שקלים ל-112.4 שקלים לרכב פרטי עד 8 טון. אגרת הטסט לאוטובוסים ולרכבים מסחריים מעל 8 טון תעלה מ-103 שקלים כיום לרכב מסחרי ו-143 שקלים לאוטובוסים – ל-175.9 שקלים.

עוד המליצה הוועדה כי עלות טסט חוזר לרכב תעלה מ-19 שקלים ל-26 שקלים. עלות טסט שנתי של רכב חשמלי פרטי יעלה 94.7 שקלים, וטסט חוזר יעלה כ-24 שקלים.

ועדת המחירים המליצה להעלות את התעריפים של שלל אישורים ובדיקות. בעקבות כך, קבלת "אישור על החלפת צבע הרכב" או "אישור לשינוי מידת צמידים" יעלו 40 שקל.

הוועדה ביקשה להפחית את מחיר הבדיקה של רכב חשמלי ב-30% ביחס לרכב רגיל בשל העדר בדיקת זיהום. תגובה, טען איגוד מכוני הרישוי שזו דרישה בלתי סבירה. טענת האיגוד התקבלה, והאגרה הופחתה ב-16% בלבד ביחס לרכב פרטי.

עליית מחירי הטסטים מצטרפת לעלייה של מחירי הביטוח לרכב ביותר מ-10% בשנה האחרונה, וכן לעליית מחיר הדלק בשנה האחרונה בכ-27%.

ההמלצות הועברו לאישור שרי התחבורה והאוצר. במידה ושני השרים יחתמו עליהם ויאשרו אותם, תהיה זו מכה נוספת לכיסם של הנהגים בישראל.

רוצה פרנסה בשפע? לפני כל הברכות והסגולות, זה מה שתעשה. צפו בדברי הרב יגאל כהן:

פרנסה בכבוד - איך זוכים לכך? צרור מצוות סגוליות לרווחה כלכלית

תגיות:טסטיוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה