חדשות בריאות

מעורר דאגה? פרויקטור הקורונה על וריאנט הקורונה החדש: "עדיין לא סגורים לגבי מידת האלימות שלו"

פרופ' זרקא התייחס לתת-הזן החדש שהתגלה בקרב חוזרים מחו"ל, הסביר האם יש סיבה לדאגה, וטען כי לא תחזור חובת עטיית המסיכות

  • י"ט תמוז התשפ"ב
פרופ’ זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש 90)פרופ’ זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא העריך הבוקר (שני) כי עשרות בני אדם בארץ נדבקו בתת-הזן החדש של האומיקרון שהתגלה בישראל - BA.2.75.

בשיחה ל-ynet אמר זרקא כי "מידת ההידבקות שלו דומה לזנים אחרים, אך אנחנו עדיין לא בטוחים מהי מידת האלימות שלו. כל עוד אנחנו לא סגורים על מידת המידבקות והאלימות של הווריאנט, אז תפקידנו להיות מודאגים. כרגע הווריאנט מתפתח בעיקר בהודו, ולפי מה שאנחנו יודעים הוא מקבוצת האומיקרון ומדבק מאוד".

לצד זאת ציין זרקא כי חובת עטיית המסיכות לא תוחזר. "הנושא לא נמצא על הפרק מסיבה פשוטה – הגל שאנחנו נמצאים בו הולך ויורד, ואנחנו מאמינים שאנחנו נמצאים בתהליך של התכווצות", אמר. "אני מעריך שבמהלך השבוע נראה מגמה דומה גם במספר החולים הקשים".

אתמול הודיע משרד הבריאות כי שלושה חולים בתת-הזן החדש חזרו מחו"ל: אחד חזר מהודו ושניים נוספים שבו מצרפת. זרקא העריך כי מספר המקרים הקיים בישראל גבוה יותר. "הנחת העבודה היא שקיימים בישראל מקרים רבים יותר מהשלושה שגילינו, אך עוד מוקדם להגיד האם תת-הזן יהיה השכיח ביותר בתוך כמה שבועות. כרגע אנחנו עדיין בתוך הגל של ה-BA.5. אלה הם חיינו - יש וריאנטים חדשים, ונתמודד איתם לצד המשך חיי השגרה שלנו".

"לצערי, זהו לא גל התחלואה האחרון, וסביר להניח שיהיו עוד גלים לקראת החורף הקרוב. הנגיף נמצא, והוא ימשיך לחיות כאן", הסביר זרקא. "אנחנו מנסים לשמור על איזונים ושגרה, בכדי לשמור על החיים שלנו. חשוב שאוכלוסיית הסיכון תמשיך לשמור על עצמה. ככל שאנחנו חיים לצד הנגיף לא נראה לנו שבשלב זה צריך לחייב על הציבור".

"אני חושב שאפשר לצלוח תחלואה בלי מגבלות. זה לגמרי הרצון שלנו - שהחיים ימשיכו להתנהל לצד שמירה על אוכלוסיות הסיכון", הדגיש. "עם זאת, אני לא אומר שעטיית מסכה היא המלצה בלבד - יש חשש שבחורף הקרוב יהיה גל תחלואה משמעותי. נשקול בצורה מקצועית האם להמליץ לכל הציבור לקבל מנת חיסון חמישית או רק לאוכלוסיות סיכון".

זרקא התייחס למבצע חיסוני הילדים, שיחל בשבוע הבא. "מדובר במנה מופחתת, כאשר נושא הבטיחות הוא החשוב ביותר - והחיסון אכן נבדק בהיבט זה", אמר. "נתוני הבטיחות לא מראים תופעות לוואי שלא הכרנו בעבר. האמריקנים החלו את החיסון כבר לפני כחודש וחצי, ולא הודיעו על תופעות לוואי נוספות. השאלה סביב החיסונים היא סביב היעילות, וכן הוא מגן מפני מחלה קשה".

תגיות:קורונהוריאנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה