סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: שני חרדים בשני תפקידים חדשים

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, וחבר המועצה של "יד ושם", חסיד גור. שני מינויים מעניינים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שני חרדים נכנסו בימים אלה לתפקידים חדשים. הבחירה בהם מלמדת לא רק עליהם, אלא על החרדיות ועל הישראליות, שמכילות ואף מתברכות במינויים כאלה.

ברכי לוי, חרדית תושבת נתניה, אימא לשישה, מונתה בימים אלה ליו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה. היא עבדה בהסתדרות האחיות, החלה ללמוד לתואר ראשון וגילתה כשלים וקשיים, שגרמו לה להתחיל להיות פעילה חברתית. "הקמתי מדור תרבות לסטודנטים דתיים, טיפלתי בהרבה בעיות משמעת ובעיות אקדמיות, ולאט לאט הכירו אותי פה סטודנטים מכל המגזרים".

כ-50 אלף סטודנטים לומדים בפתוחה, והם בחרו בה כעת ליו"ר. "היעד הכי חשוב שלי הוא מלגות לסטודנטים, בעיקר הורים. אנחנו מוסד עם הרבה סטודנטים בגילאי 30-40, ואפילו 60. רוב ככל הלומדים פה משלבים משפחה, לימודים ועבודה. גם אני אישית ממשיכה כעת לתואר שני במנהל עסקים. צריך יותר מודעות למלגות לגיל הזה, לא רק לצעירים".

מי שמכיר אותה, לדבריה, ואת היכולת שלה לגשר ולקשר בין המגזרים, כבר מזמן לא מרים גבה. "האתגר שלי הוא לשמור על הערכים שלי, לשבור סטריאוטיפים ולנפץ סטיגמות שגויות על הציבור הנפלא שאני שייכת אליו, אבל מעל הכול – פשוט להיות היו"רית הכי מקצועית, ברמה הכי גבוהה. לא בחרו אותי כחסד, ולא כחרדית-מחמד, אלא כדי לעבוד, נטו".

ולמינוי השני: שרת החינוך שלחה בימים אלה מכתב רשמי לישראל ענדען, שיהפוך להיות בקרוב חבר המועצה של "יד ושם". ענדען בן ה-42 הוא עורך דין, חסיד גור, תושב בית שמש. הוא נולד בברוקלין, להורים שנולדו במחנות העקורים בגרמניה, מייד אחרי השואה. "שני הסבים ושתי הסבתות שלי ניצולים, מכאן הקשר הקרוב לנושא".

"כילד, הוא גדל בין ניצולי שואה שהקימו את חייהם מחדש בארצות הברית. "נפעמתי לראות אותם בונים מחדש את ההריסות. בגיל צעיר הקמתי שם את ארגון 'שם ושארית' שמטרתו הייתה לסעוד ולבקר ניצולי שואה באזור ניו יורק. אחרי לימודים בישיבות חרדיות בארץ ובחו"ל עליתי לארץ, למדתי משפטים ב'אונו' והקמתי את ארגון 'מאזני צדק'. רציתי להעניק שירות משפטי חינם למעוטי יכולת, בדגש על ניצולי שואה.

"זה בוער בי. חלק מהעלייה שלי לארץ הוא מבחינתי נקמה בצורר הנאצי. הפסוק שמנחה אותי הוא הפסוק של הנביא עובדיה: 'ובהר ציון תהיה פליטה, והיה קודש'. אנחנו בציון צריכים להיות המפלט. אני חושב שהציבור החרדי זוכר ומנציח בצורה עמוקה מאוד. כל כך הרבה מוסדות תורה וישיבות נקראים על שם הקהילות שחרבו: מיר, טלז, פוניבז', קלם, סלבודקה... כבר שנים אני מקדם את לימוד השואה בתוך הציבור החרדי, אבל עכשיו יש לי הזדמנות להביא את הסיפור החרדי למוסד הישראלי המרכזי, ליד ושם. לא באתי לכפות, באתי להוסיף את הקול שלי".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה