חדשות בארץ

לאחר הסערה שהתחוללה: זה מה שכתבה סיון רהב מאיר ליובל דיין

אשת התקשורת סיון רהב מאיר התייחסה לסערה שהתחוללה בעקבות סירובה של יובל דיין ללחוץ את ידו של נשיא ארה"ב: "אני הרי מכירה אותך, את מה-זה מעדיפה להיות בסדר עם כולם. אבל אי אפשר כל החיים לפעול רק לפי מה שנחמד. זכותו וחובתו של אדם לשמור ולהקפיד על מה שחשוב ויקר לו"

  • י"ח תמוז התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

סיון רהב מאיר פרסמה הלילה (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלה את ההודעה ששלחה לזמרת יובל דיין, לאחר שזו האחרונה סירבה ללחוץ את ידו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

כך כתבה רהב מאיר ליובל דיין: "וואו, את גיבורת היום. עושה קצת סדר במחשבות שלי: אז הרוב יריעו וירימו ויחמיאו לך על 'קידוש השם מטורףףףף' שעשית. וחלק יגידו שאת צבועה כי רגע קודם שרת מולו עם זמר, ומה עם דרך ארץ והלבנת פנים. ובעיקר – יהיו מלא בדיחות שנונות עליך (כבר ראיתי כמה)".

"אז קודם כל, מזכירה לך שבכל יום יש 'סערת רשת' אחרת, מחר זה ייעלם. אם את סובלת – זה עוד רגע נגמר. וגם אם כיף לך – גם אז, תזכרי שזה עוד רגע נגמר. מחר ימצאו משהו מגניב אחר להתעסק בו. אבל מעבר לוויראליות החולפת, הזמנית, זכית להעביר פה מסר נצחי", לשון רהב מאיר.

יובל דיין סירבה בנימוס ללחוץ את ידו של הנשיא ביידן:

"יש מונח כזה בתורת החסידות, 'רשימו'. מעשים משאירים רושם בעולם, ואת השארת רושם של נאמנות. הכי נחמד להיות נחמד. לתרום הכנסות של הופעה ולקבל מיליון לייקים. או אפילו להדליק נרות שבת ולספר כמה כיף זה 'יממה בלי סלולרי'. הכול נכון, ואני הרי מכירה אותך, את מה-זה מעדיפה להיות בסדר עם כולם. אבל אי אפשר כל החיים לפעול רק לפי מה שנחמד. זכותו וחובתו של אדם לשמור ולהקפיד על מה שחשוב ויקר לו", הוסיפה אשת התקשורת.

"הוכחת שגם כשזה נגד המתיקות היובל-דיינית – יש לך עקרונות שגם נשיא ארצות הברית לא ישנה. כל הכבוד, ראשי ממשלות לפעמים לא עומדים בלחץ של נשיא ארצות הברית.

"אה, ובסוף בסוף, אין פה שום 'תקרית'. את הרי אפילו ביקשת מראש להודיע על כך לאמריקאים, בשיא הנימוס. אבל עכשיו כל המגיבים – כולל אני! – שממהרים לכתוב את האג'נדה שלהם ונעלבים בשם 'הפגיעה בביידן' לא שמים לב שיש פה בסך הכול רגע קטן, חינני ואנושי, שכל המשתתפים בו יצאו ממנו בחיוך. עד שהרשתות החלו לפעול. לוחצת את ידך מרחוק. וגם חיבוק", סיימה רהב מאיר את דבריה.

מורן קורס התייחסה אף היא לגבורתה של יובל דיין: "המקרה הזה העלה בי זכרון מהעבר, בתקופתי בצבא. אני זוכרת כיצד המשפיעה שלי החלה לדבר איתי על שמירת נגיעה כשהייתי חיילת בחיל אוויר, שירתתי בבסיס שרובו גברים, והאמת? שלא חשבתי שאצליח לעמוד בזה. שאלתי אותה: "איך אצליח לומר לכל האנשים שמשרתים איתי סליחה, אבל... אני שומרת נגיעה". ואז היא סיפרה לי את הסיפור הבא שנתן לי כח לעשות את השינוי בתוכי ולהבין כמה כח יש לאישה ועד כמה היא באמת קדושה דווקא כשהיא עומדת על שלה. 

"תקראו ותבינו איזה ראייה אדירה", הוסיפה קורס. "פעם אישה רצתה ללחוץ לרבי את היד, הרבי ביקש את התנצלותה והסביר לה: 'אותי חינכו שלא נוגעים בדבר שהוא לא שלי, אישה זה דבר קדוש ולא נוגעים בה סתם. אישה היא לא שייכת לכל אחד אלא רק למי שהיא נישאת אליו'"...

במעמד קבלת הפנים בבית הנשיא בירושלים, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ניגש ליובל דיין ללחוץ את ידה והיא סירבה בנימוס. האם יש בכך השפלה כלפי הנשיא? הרב זמיר כהן מתייחס בתשובה נפלאה. חשוב להפיץ הלאה:

 

תגיות:שמירת נגיעהסיון רהב מאיריובל דיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה