חדשות בעולם

צעד קטן לקראת נרמול: סעודיה תאפשר לישראל טיסות במרחב האווירי שלה

סעודיה תכריז השבוע שהיא תאפשר לישראל להשתמש במרחב האווירי שלה. מדובר בצעד קטן לקראת התחממות ביחסים

  • ט"ו תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכירי ממשל בארה"ב פועלים להעמקת התיאום הביטחוני הישראלי – ערבי והסכמי תיווך, שיקרבו את ישראל וסעודיה לקראת נורמליזציה – כך דווח הבוקר (חמישי) ב-CNN.

על פי הדיווח, סעודיה צפויה להכריז השבוע כי היא תאפשר לכל הטיסות המסחריות לישראל וממנה להשתמש במרחב האווירי שלה. נוסף על כך, סעודיה תאפשר למיעוט המוסלמי בישראל לקחת טיסות שכר ישירות לסעודיה כדי להגיע למכה.

נשיא ארה"ב ביידן תיאר את טיסתו הישירה מסעודיה לישראל כ"סמל קטן של היחסים המתהווים בין שתי המדינות". עם זאת, הנורמליצזיה המלאה בין שתי המדינות אינה עומדת על הפרק בשלב זה.

שני שרים בכירים בממשל האמריקני אמרו ל-CNN שהממשל היה רוצה לראות תנועה לקראת שלום ישראל-פלסטיני. עוד הוסיפו הבכירים ואמרו שהבית הלבן החליט שלא להמשיך בצורה שממשלים קודמים נקטו בה. "אנחנו מאוד זהירים בהגדרת יעדים, במיוחד במזרח התיכון. המקום שבו הממשלים נקלעו לצרות עמוקות בגלל הבטחות על הירח, ואי יכולת לקיימן ובזבוז זמן ומשאבים והשקעות", אמר אחד השרים. "לו היינו פותחים בתהליך שלום, לא היה איש ליד השולחן. אם הצדדים מוכנים לדבר, אנחנו תמיד נהיה שם כדי לעזור, אבל אנחנו לא הולכים לצאת עם איזו תוכנית וליצור ציפיות שלא ניתן לעמוד בהן".

תגיות:טיסותסעודיהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה