חדשות בארץ

חתימה על "הצהרת ירושלים" ופתיחת המכביה: היום השני לביקור ביידן

ביידן ולפיד ייפגשו היום בארבע עיניים במלון וולדורף אסטוריה. לאחר מכן יחתמו על "הצהרת ירושלים". בהמשך היום ישתתף הנשיא בטקס פתיחת המכביה

  • ט"ו תמוז התשפ"ב
(צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90)(צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90)
אא

היום השני לביקורו של ביידן בישראל: היום (חמישי) בשעה 11:15 ייפגשו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה יאיר לפיד בארבע עיניים במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. לאחר מכן יקיימו פגישה מורחבת עם הצוותים של שני הצדדים. במפגש זה צפויים ביידן ולפיד לדון בשורת נושאים ביטחוניים הנוגעים לישראל, ועל הצורך לסייע לאוקראינה שמתמודדת עם התוקפנות הרוסית קרוב לחמישה חודשים. בסיום הפגישה יחתמו השניים על "הצהרת ירושלים", שמעגנת את שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות ואת ההבטחות של ארה"ב כלפי ישראל בשורה של נושאים. 

בשעה 12:30 יקיימו ביידן ולפיד מפגש וירטואלי עם מנהיגי ארבע מדינות: ישראל, ארצות הברית, הודו ואיחוד האמירויות. בשעה 13:30 יקיימו הנשיא האמריקני וראש הממשלה הישראלי מסיבת עיתונאים.

בשעה 17:30 תתקיים קבלת פנים לביידן בבית הנשיא בירושלים. בפגישה ישתתף גם לפיד.

בשעה 19:50 ישתתף ביידן, יחד עם הרצוג ולפיד, בטקס פתיחת "המכביה" באצטדיון טדי בירושלים.

מחר יבקר ביידן ללא נוכחות ישראלית בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה שבמזרח ירושלים, ויכריז על מענק כספי למוסד. הוא ייפגש בבית לחם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הביקור יסתיים בסביבות השעה 13:45. לאחר מכן יגיע ביידן לנתב"ג לטקס פרידה מצומצם, בו ישתתפו לפיד והרצוג, ללא נאומים. מישראל יטוס ביידן לביקור בסעודיה.

אמש השתתף הנשיא האמריקני בדיון מסווג בנוכחות בכירים במערכת הביטחון. על פי הדיווח ב'חדשות 12', לנשיא הוצג בתוך חדר מידע חדש ורגיש שכולו עוסק בנושא האיראני. הנשיא קיבל דיווח על כך שאיראן השקיעה בתקופה האחרונה מיליארדי דולרים בפיתוח והצטיידות באמצעי לחימה חדשים שאותם היא מפיצה בין ארגונים ברחבי מזרח התיכון. בפני נשיא ארה"ב הוצגו פרטי הארגונים.

בנושא הפלסטיני אמר גנץ לביידן כי מצבה של הרשות הפלסטינית טובה בהרבה לעומת מה שהיה לפני שנה. "מדינת ישראל שינתה פאזה והיו מעל 30 הקלות רק בשנה האחרונה", לשון גנץ.

בנוסף, גנץ העניק לביידן כנף של כטב"מ מסוג פינגווין של חברת אירודרום שיורט בניסוי הלייזר שבוצע לפני מספר חודשים. "תחת הנהגתך התהדק שיתוף הפעולה הביטחוני באזור באופן חסר תקדים – אנו אסירי תודה על כך", לשון שר הביטחון. 

תגיות:ישראלארה"בג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה