חדשות בארץ

ביידן בישראל | נתניהו: "כדי לעצור את איראן – צריך איום צבאי אמין"

בהצהרה קצרה לתקשורת שנשא מנתב"ג במהלך קבלת הפנים לנשיא ארה"ב, התייחס נתניהו לאיום האיראני: "אין דרך לעצור את איראן בלי איום צבאי אמין". ביידן לנתניהו: "אתה יודע שאני אוהב אותך"

נתניהו בנתב"ג (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו בנתב"ג (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בטקס קבלת הפנים לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנמל התעופה בן גוריון. הוא מסר הצהרה קצרה לתקשורת בנתב"ג, בה התייחס לאיום האיראני.

"כדי לעצור משטרים כמו איראן לא די בסנקציות כלכליות, לא די בסנקציות מדיניות", אמר נתניהו. "אין דרך לעצור את איראן בלי אופציה צבאית, בלי איום צבאי אמין. האיום הצבאי האמין – אתה מקווה שהוא ירתיע, ואם הוא לא ירתיע – אין לך ברירה אלא להפעיל אותו".

בתום טקס קבלת הפנים, עשה ביידן את דרכו לצילום קבוצתי עם ראשי המדינה, השרים וראש האופוזיציה. הנשיא האמריקני – המכיר את נתניהו מזה כ-40 שנה – לחץ את ידו בחמימות ואמר לו: "אתה יודע שאני אוהב אותך". נתניהו השיב: "ג'ו, אתה גדול".

על פי הדיווחים מנתב"ג, ראש הממשלה יאיר לפיד אמר לביידן: "אני לא יודע אם אתה זוכר, אבל לפני שמונה שנים נפגשנו אצלך במשרד כשהיית סגן נשיא. אמרת לי שאם היה לך את השיער שלי – אתה היית נשיא ארצות הברית, ואני אמרתי לך שאם היה לי את הגובה שלך הייתי ראש ממשלת ישראל".

ביידן שוחח קצרות גם עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט ושאל לשלומו. הוא שיבח את בנט על הרוטציה שעשה בתפקיד עם לפיד: "עשית דבר מדהים, הפגנת אומץ אמיתי", אמר לו, והוסיף כי הם עשו ויעשו דברים טובים יחד. בנט השיב לו, כי הוא חבר רצוי של מדינת ישראל.

לאחר הטקס, סייר ביידן במתחם מערכות ההגנה הרב-שכבתית של משרד הביטחון, שהוצב בנתב"ג לטובת הביקור. עם הגעתו לירושלים, הוא יבקר תחילה במוזיאון יד ושם.

תגיות:יאיר לפידג'ו ביידןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה