חדשות בארץ

הכירו: זו האישה החרדית בפמלייתו הנשיאותית של ביידן

אן "חני" נויברגר היא אישה חרדית חסידית, שומרת מצוות, שנכללת בפמליה הנשיאותית של נשיא ארה"ב המגיע לישראל

  • י"ד תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ינחת היום (רביעי) בישראל עם פמליית ענק. למרבה ההפתעה מתברר שהפמליה כוללת אישה חרדית חסידית, אן "חני" נויברגר – כך דווח ב'ידיעות אחרונות'.

נויברגר, בת 46, היא סגנית היועץ לביטחון לאומי לענייני סייבר, נחשבת לבכירה בממשל ומוערת מאוד. נויברגר היא יהודייה חרדית חסידית, המקיימת אורח חיים חרדי מלא. סבה וסבתה הם ניצולי שואה. מבין שמונת הסבים והסבתות של הוריה, שבעה נרצחו באושוויץ ורק אחת שרדה. משפחתה היגרה מהונגריה לארה"ב אחרי השואה.

הוריה של נויברגר, חסידי סאטמר, היו בין הנוסעים בטיסת אייר פראנס שנחטפה ונוסעיה חולצו במבצע יהונתן באנטבה. נויברגר אמרה, כי העובדה שמשפחתה עברה את השואה ואף שרדה את חטיפת המטוס סייעה לעצב את תפיסת עולמה.

נויברגר דוברת עברית, יידיש, ערבית וצרפתית. בעבר היתה מנהלת אבטחת הסייבר בסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב ועבדה גם בפנטגון ובצי האמריקני. בשנים האחרונות היא פועלת למען שילובן של נשים וקבוצות מיעוט בתחום הסייבר.

ביידן ינחת היום בישראל, כשהוא מלווה בכ-50 עובדי ממשל מהבית הלבן ומחלקת המדינה. הפמליה תכלול גם עשרות רבות של מאבטחים, נהגים ואנשי מנהלה. בסך הכול במסגרת הביקור יגיעו לארץ כ-500 אמריקנים, בהם 120 עיתונאים. חלק מאנשים הפמליה יגיעו במטוס הנשיא והשאר בטיסה מוקדמת. 

כחלק מההיערכות לביקור, הטיסו אנשיו של ביידן לישראל רכבת אווירית הכוללת ציוד אדיר: עשרות כלי רכב, ביניהם שתי הלימוזינות המפורסמות של הנשיא. מספר מסוקים וציוד ביטחון ותקשורת בהיקף של עשרות טונות.

משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת ביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. 16 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יטלו חלק במבצע "מגן כחול 3" על מנת לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הביקור הנשיאותי.

תגיות:ג'ו ביידןחני נויברגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה