חדשות בארץ

ביידן מגיע למזרח התיכון: האם צפויה נורמליזציה בין ישראל לסעודיה בקרוב?

גורם מדיני בכיר מסביר כי ביקורו של ביידן בישראל ובסעודיה מסמל התקדמות ביחסים בין שתי המדינות

  • י"ג תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בישראל נערכים: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ינחת מחר (רביעי) לביקור היסטורי בן 3 ימים בישראל. ביום חמישי ייפגש עם ראש הממשלה יאיר לפיד, והשניים ידונו בנושא היחסים הדיפלומטיים עם מדינות ערב במזרח התיכון. ביום שישי ימריא ביידן לסעודיה, וההערכות הן שצעד זה יוביל להתקדמות בנורמליזציה עם ישראל.

גורם מדיני בכיר אמר הערב, כי נסיעתו של ביידן לסעודיה מוכיחה על התקרבות איטית אך בטחה לנרמול היחסים בין ישראל לסעודיה. "ישראל מעורבת באינטנסיביות במו"מ פרודוקטיבי עם השותפות האיזוריות שלה. לא רק פורום הנגב, אלא בריתות ופורומים נוספים. אנחנו צריכים להבין שהסכמי אברהם, שהם ליבת המהפך הזה – הם קריטים, והם אפשרו לכל התהליך הזה להתחיל לקרות", אמר הגורם. "אנחנו מברכים על נסיעתו של הנשיא ביידן לסעודיה ועל ההתקרבות בין המדינות. לא יכולנו לדמיין את המהפך הזה של המזרח התיכון בלי לנרמל את יחסיה של ישראל עם המדינות השכנות, כולל סעודיה. אנחנו הולכים בצעדים קטנים לעבר הכיוון הזה. ביידן יטוס ישירות מנתב"ג לסעודיה".

במהלך פגישתם של ביידן ולפיד, יחתמו השניים על הצהרה בה תתחייב ארה"ב שהיא לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני לעולם. "הסוגייה האיראנית היא בראש סדר העדיפויות של הביטחון הלאומי של ישראל", הדגיש הגורם המדיני. "איראן ממשיכה להפר את התחייבויותיה לקהילה הבינלאומית. עמדתנו היא שאיראן משחקת עם הזמן, וכל עוד הם מאמינים שהוא לטובתם הם לא יוותרו. הגישה שלנו, היא שהזמן הולך ואוזל. הוא קריטי על מנת ללחוץ על איראן. אנחנו מודים לאמריקנים על החלטתם להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור. ההתחייבות האמריקנית שישראל תוכל להמשיך ולהגן על עצמה – עדיין נדרשת".

בתוך כך, הערב דווח ב'וואלה' כי לשכת ראש הממשלה הורתה להסיר מסדר היום של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים תוכניות לבניית כ-2,000 יחידות דיור חדשות בשכונות יהודיות במזרח ירושלים. מלשכתה של שרת הפנים איילת שקד נמסר כי היא סירבה להוריד את התוכניות מסדר היום, ודחתה בשבוע את סדר היום כולו של הוועדה המחוזית הכולל תוכניות בנייה גם ליהודים וגם לערבים. "לא אתן במשמרת שלי שיפגעו בתוכניות הבנייה ליהודים בלבד, ועל כן החלטתי לדחות את כל התוכניות באופן גורף בשבוע בלבד", אמרה שקד.

תגיות:סעודיהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה