חדשות בארץ

לפני נחיתת ביידן: גנץ אישר בנייה לפלסטינים, לפיד דחה בנייה ליהודים במזרח ירושלים

בלשכת ראש הממשלה הורו להסיר מסדר היום של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים את התוכניות לבניית 2,000 יחידות דיור במזרח ירושלים המיועדות ליהודים. שר הביטחון בני גנץ אישר שש תוכניות מתאר חדשות לבנייה עבור הפלסטינים בשטחי C

לפיד וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:58)

לשכת ראש הממשלה הורתה להסיר מסדר היום של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים תוכניות לבניית כ-2,000 יחידות דיור חדשות בשכונות יהודיות במזרח ירושלים, כך דיווח הערב (שלישי) ברק רביד בוואלה.

על פי הדיווח, בלשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד גילו כי הוועדה אמורה להתכנס ביום שני הקרוב כדי לאשר את התוכניות והורו להסירן מסדר היום.

בעקבות הפרסומים, לפיהם לשכת ראש הממשלה הנחתה להסיר את התוכניות לבניית 2,000 יחידות דיור במזרח ירושלים, נמסר מלשכתה של שרת הפנים איילת שקד כי היא סירבה להוריד את התוכניות מסדר היום, ודחתה בשבוע את סדר היום כולו של הוועדה המחוזית הכולל תוכניות בנייה גם ליהודים וגם לערבים. "לא אתן במשמרת שלי שיפגעו בתוכניות הבנייה ליהודים בלבד, ועל כן החלטתי לדחות את כל התוכניות באופן גורף בשבוע בלבד", אמרה שקד.

במקביל, בתום הערכת מצב אישר שר הביטחון בני גנץ שש תוכניות מתאר לפלסטינים לבנייה בשטחי C. האישור ניתן במסגרת צעדים בוני אמון בין ישראל לרשות הפלסטינית, וזאת לאחר פגישתו בשבוע שעבר של גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולקראת הגעתו מחר לישראל של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

בהודעה מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, נמסר כי בנוסף לאישור תוכניות המתאר הוחלט על הצעדים הבאים: אישור רישומם של 5,500 חסרי מעמד במרשם האוכלוסין הפלסטיני, בנוסף ל-12,000 שכבר אושרו; הגדלת מכסת הפועלים מרצועת עזה שרשאים להיכנס לעבודה ומסחר בישראל ב-1,500 נוספים, כך שסך הכל יוכלו להיכנס 15,500 פועלים; ופתיחת מעבר סאלם בצפון השומרון, המיועד לכניסה של ערביי ישראל לעיר ג'נין.

ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית), הגיבו על הצעדים שאישר שר הביטחון מול הפלסטינים ועל החלטת לשכת ראש הממשלה לדחות את אישור הבנייה ליהודים במזרח ירושלים: "ה'צעדים בוני האמון' של ממשלת לפיד-בנט כלפי הפלסטינים הם צעדים הורסי אמון כלפי ציבור הבוחרים בישראל. בזמן ששרי הממשלה שנבחרו בקולות הימין עסוקים בהצלת שאריות הקריירה הפוליטית שלהם, הם נרדמים בשמירה על המעט שהבטיחו לציבור: ממשלת סטטוס קוו מדיני. כל מאחז פלסטיני שיולבן וכל יחידת דיור ישראלית שתוקפא - הם כתם של קלון על מצחם של השרים האלה, שמעדיפים לעסוק בעצמם במקום לעמוד כחומה בצורה בפני המגמות האוסלואידיות של לפיד".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) מסר: "בחסות 'המרכז הביטחוני' ו'הימין הממלכתי', מולבנים בניית אלפי מבנים ערביים לא חוקיים. ולא רק זאת, בירושלים הבנייה מבוטלת, והמירוץ לריצוי אבו מאזן מקבל דחיפה רצינית במסגרת יחסים 'בוני אמון' עם משלם שכרם של רוצחי בני עמנו. מדובר בכניעה לטרור. לא פחות ולא יותר".

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, הגיב: "אני תומך במתן אישורים לפלסטינים ומאמין שכך צריכה לנהוג מדינה שמבקשת להפגין ריבונות, זאת לצד הרצון הכן לפתח עוד יחסי שכנות טובים ביהודה ושומרון. אני מצפה כי באותה העת ובאותן השורות ייכתבו גם הצעדים בוני האמון בין ממשלת ישראל לאזרחיה, אלה שבירושלים ואלה שביו"ש. גם אנחנו מתדפקים חודשים ושנים שיאשרו לנו תוכניות, יפתחו כבישים ויאפשרו לנו להתפתח. גם כלפינו הישראלים מותר לעשות צעדים בוני אמון אחרי תקופה של שבר".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "שלוש תוכניות בנייה לערבים בגזרת גוש עציון שמגיעות בשנה בה בקושי ראינו אישורי בנייה ליהודים - זו מתנת פרידה מפוקפקת לגוש עציון מממשלת בנט-לפיד. מדובר בהעברה דה-פקטו של שטחי C לשטחי הרשות הפלסטינית. אלו צעדים חמורים מאוד, הן מבחינה מדינית והן מבחינת הרעיון הציוני. שר הביטחון ממפלגת 'כחול לבן-תקווה חדשה" נותן תקווה חדשה לדגל אדום-לבן-ירוק ובעיקר שחור. אם מדינת ישראל צריכה לשלם מחיר כל כך כבד ובלתי הפיך עבור עצם הביקור של ג'ו ביידן - למה לנו אורח כזה?".

יו"ר תנועת אם תרצו, מתן פלג, תקף: "בושה וחרפה שראש ממשלת מעבר, אדם שמעולם לא נבחר באופן מסודר, מתייחס למדינתו כאילו הייתה קולוניה עלובה של מדינת חסות. לפיד, תתעורר, ירושלים אינה שלך לסחור בה. היחסים עם ארצות הברית מעולם לא התבססו על ביטול עצמי, ואנו מפצירים בך לחדול מהקו הזה. עד לא מזמן ישראל נחשבה למעצמה יציבה ומכובדת. מדוע אתה מנהיג אותה כאילו היא מדינה חלשה וחסרת כבוד לאומי?".

"ממשלת ישראל מתנהלת כאילו הדרך היחידה לפעול במישור הבינלאומי היא לרצות את הפריץ", הוסיף פלג. "מי שעוד לא השתחרר מתסביכי הגלות מוזמן להתפטר ולא לייצג את העם היהודי בעל הגאווה הלאומית. לא ייתכן שגם יקפיאו בנייה ליהודים וגם יבנו לערבים בשטחים ריבוניים של מדינת ישראל. ביזיון".

תגיות:יאיר לפידהרשות הפלסטיניתבני גנץיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה