חדשות בארץ

הרצוג לנשיא צ’כיה: "ישראל זכתה בידיד אמת ובבעל ברית חשוב"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נועד בפראג עם מקבילו הצ'כי מילוש זמאן, והעניק לו את עיטור הנשיא: "מודים לך על תמיכתך במדינת ישראל בפורומים הבינלאומיים"

הענקת העיטור לנשיא צ’כיה (צילום: חיים צח, לע"מ)הענקת העיטור לנשיא צ’כיה (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל נחתו הבוקר (שני) בצ'כיה והתקבלו בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר כבוד במצודת פראג שבבירת המדינה. את פני הנשיא ורעייתו קיבלו נשיא צ'כיה מילוש זמאן ורעייתו איוואנה זמאנובה.

בתום הטקס נועד הרצוג לפגישה אישית עם זמאן, ובהמשך נערכה פגישה בילטרלית מורחבת בהשתתפות משלחות שתי המדינות. לאחר מכן, נשאו שני הנשיאים הצהרות משותפות.

בפתח ארוחת הצהריים הממלכתית, העניק הרצוג לעמיתו הצ'כי את עיטור הנשיא - לראשונה בכהונתו. בנימוקיה למתן העיטור, עמדה הוועדה המייעצת לנשיא המדינה על ידידותו העמוקה של נשיא צ'כיה עם ישראל, על עמידתו העקבית לצדה על הבמה הבינלאומית, ונקיטתו בעמדת "אפס סובלנות" בכל הנוגע לטרור ולאנטישמיות.

"ידידי, נשיא הרפובליקה הצ'כית מילוש זמאן, אני שמח מאוד להיות כאן היום איתך – אחד מגדולי ידידיה של מדינת ישראל בעולם כולו", פתח הרצוג. "במשך שנים ארוכות הוכחת מעבר לכל ספק את האפשרויות וההזדמנויות שגנוזות בך, הן כמגדלור ומופת עבור כולנו, עבור הרפובליקה הצ'כית, עבור ישראל ועבור האנושות. אתה בעל ברית חשוב, ואהבתך לישראל עשתה לה שם בקרב משפחת העמים".

"זה לא סוד, שכבר כמה עשורים ישראל וצ'כיה הן שותפות אמת שלומדות זו מזו, תומכות זו בזו, ונשענות זו על זו. אנחנו זוכרים, ותמיד נזכור, את התמיכה של צ'כיה בהקמת מדינת ישראל, אנחנו זוכרים את גדולי מנהיגיה, ומזה שנים שבזכות היחסים הללו אנחנו מקדמים יחסים וערכים אידיאולוגיים, כלכליים וביטחוניים משותפים".

"זו לא הפעם הראשונה שלי כאן", ציין הרצוג. "מיכל רעייתי ואני התלווינו לביקורו ההיסטורי של אבי, חיים הרצוג זכרו לברכה, בשעה שכיהן כנשיאה השישי של מדינת ישראל, ביקור שהותיר עלינו רושם עז וריגש ומרגש אותנו עד עצם היום הזה. ההתרגשות שלנו היום מתעצמת, בגלל החזון שלך, חברנו הנשיא מילוש זמאן, והאופן שבו אתה פועל למימושו. חזון שמשפיע על היחסים בין העמים".

"אנחנו מודים לך על תמיכתך במדינת ישראל בפורומים הבינלאומיים, אנחנו מודים לך על המוסריות הבהירה שניצבת לצידה של ישראל כנגד אויבים רבים שמבקשים לערער את היציבות במזרח התיכון. אני מודה לך על תמיכתך הנחושה והחלטתך הנוגעת להעברת שגרירות צ'כיה לירושלים. זו דוגמה נוספת לחברות שלך. אשרינו שזכינו בידיד אמת כמוך. כולנו גאים בפוטנציאל היחסים בין העמים שחולשים על תחומים עצומים של שיתופי פעולה, ואני בטוח שימשיכו ויצמחו".

בדברי התגובה שלו אמר הנשיא הצ'כי: "כבוד הנשיא, הרשה לי לקבל את פניך פעם נוספת במצודת פראג. בפתחנו הזדמנות נוספת לחיזוק שיתופי הפעולה בתחומים רבים, ביניהם ההגנה, הביטחון והתחום הטכנולוגי - בו אנו מכירים בסגולתו של הצד הישראלי. למותר לציין כי הרפובליקה הצ'כית תומכת באופן מלא בעם הישראלי אל מול הקהילה הבינלאומית. בהקשר זה דנו עם כבוד הנשיא על ההחלטה האנטי-ישראלית של מועצת האו"ם לזכויות אדם, החלטה ששנינו גינינו בתוקף".

תגיות:יצחק הרצוגצ'כיהמילוש זמאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה