חדשות בארץ

גנץ וסער: "נרוץ ברשימה מאוחדת ונפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום"

שר המשפטים ושר הביטחון הודיעו בהצהרה לתקשורת כי מפלגות כחול לבן ותקווה חדשה ירוצו ברשימה אחת

  • י"א תמוז התשפ"ב
סער וגנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)סער וגנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער הכריזו הערב (ראשון) על איחוד מפלגות כחול לבן ותקווה חדשה ברשימה אחת.

בהצהרה משותפת שנשאו השניים, אמר גנץ: "אנחנו נמצאים במצב פנימי וחברתי לא הגיוני וחסר תקדים. הישראלים אוהבים את המדינה, אוהבים אחד את השני ואפילו מסכימים על רוב הנושאים, אבל ישראל נמצאת במשבר הדמוקרטי הגדול בתולדותיה. יותר מדי פעמים הקצוות והשוליים נותנים את הטון והמרכז הישראלי נותר בלי קולות. יותר מדי זמן שבנימין נתניהו גורר את הליכוד והמדינה לכרסום בממלכתיות ופגיעה בעקרונות הדמוקרטיים.

"מהשנה האחרונה למדנו שהקצוות חייבים להתכוון למרכז. היום אנחנו מניחים את אבן היסוד לממשלה הבאה. מתוך הכרת המציאות ובצניעות, אני ושותפי גדעון סער יחד עם כל אנשי כחול לבן ותקווה חדשה, מתחילים לצעוד בדרך לפתרון המשבר הפוליטי ומקימים את הבית של המרכז הממלכתי", אמר שר הביטחון.

"החברה הישראלית לא צריכה עוד לבחור בין הקצוות, היא צריכה מרכז ישראלי-ממלכתי שיוביל אותה. הכוונה שלנו להקים לאחר הבחירות ממשלת אחדות מרכזית יציבה וממלכתית. שתגיד לא לגזענות, לקיצוניות וכן לאחדות בין כל חלקי העם ואזרחי המדינה - חרדים, דתיים, חילונים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים ויהודים", לשון גנץ.

סער אמר: "הגענו להסכמה לשלב כוחות למען הקמת מחנה פוליטי פטריוטי גדול של הימין הממלכתי עם המרכז הבטחוני. נרוץ ברשימה מאוחדת של כחול לבן עם תקווה חדשה בבחירות הקרובות. מחנה פוליטי מאוחד כזה יוכל לפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום. היעד הפוליטי שאליו יש לחתור אחרי הבחירות הקרובות הוא הקמתה של ממשלת אחדות לאומית רחבה שאינה נסמכת על הקצוות.

"בני גנץ הוא היום המנהיג המתאים לעמוד בראש ממשלת אחדות כזאת. בין המחנה של מפלגות 'גוש נתניהו' לבין המחנה שמשמאל למרכז – יש מקום לכוח פוליטי חזק ואחראי של הימין הממלכתי והמרכז הביטחוני", לשון סער. "זה הדבר האחראי והנכון לעשות ואת זה אנחנו עושים היום. הציפיה של אזרחי ישראל מנבחריהם היא להתעלות. לייצר כוח פוליטי גדול ולא לקדש ניואנסים.

"בממשלה שנינו עומדים בראש המערכות החשובות האחראיות לביטחון ישראל ולשמירה על שלטון החוק וזכויות האזרח. בני גנץ, את כל חייו הבוגרים, במשך עשרות שנים, העניק למען ביטחון ישראל. כאחד האנשים בעלי הניסיון בממשלה ובכנסת עקבתי אחריו בשנים האחרונות מאז נכנס למערכת הפוליטית.

"בני קיבל החלטות שביסודן טובת המדינה מעל כל שיקול אישי או מפלגתי. זה בדיוק מה שאני עשיתי בנחישות, בתנאים לא קלים", המשיך סער. "יותר מכך: בני עמד איתן מול מכונת הרעל. הוא הוכיח יכולת התמודדות, יכולת עמידה ויכולת ספיגה. הוא ידע להיחלץ ממצב פוליטי משברי באופן מרשים וכנגד כל הסיכויים. בשנים אלה הוא צבר את הניסיון הפוליטי החיוני, לצד בקיאותו העמוקה בבעיות ובאתגרים היסודיים של ישראל – האסטרטגיים והחברתיים. הוא כשיר עתה להוביל את ישראל ולפעול לאחד את החברה הישראלית השסועה. אני בא עם חברי לשותפות הזאת בלב פתוח למען מדינת ישראל האהובה, שאותה אנו משרתים ואת טובתה אנו שוחרים. מגיע לה שנתעלה עבורה. מגיע לנו שנילחם עבורה, ואנחנו יודעים להילחם. סמלי שאנחנו מקיימים את היום הזה ביום הזכרון ליצחק שמיר שקידש את האחדות. בואו איתנו ואחרינו למען עתיד ישראל".

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב להכרזתם של השניים, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מאחל בהצלחה לבני גנץ וגדעון סער. משוכנע שכוונותיהם טובות. מצפה להמשיך לעבוד איתם למען אזרחי ישראל".

תגיות:גדעון סערבני גנץבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה