סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: שלושה יהודים בחלוקים יושבים לחברותא בחדר המתנה

"'מישהי מכן מכירה את בלק? יכולה לספר לי עליו?'. הרמתי עיניים מופתעות מהטלפון. 'אתה מתכוון לפרשת השבוע?', שאלתי. 'כן', הוא אמר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עירית הלוי, מנהלת אולפנת צביה בירושלים, הגיעה השבוע לבדיקת MRI בהדסה בירושלים. לידה ישבה אישה מבוגרת. שתיהן ישבו שם בחלוקים כחולים, מנהלות שיחת חולין. הנה מה שסיפרה שקרה אחר כך:"אדון מבוגר בחלוק הצטרף להמתנה. בקרחת נוצצת ובחיוך זורח הוא הסתכל עלינו ואמר: 'קודם כל, שנהיה כולנו בריאים. ועכשיו יש לי שאלה'. הגברת שלידי הביעה עניין. אני ניצלתי את ההפוגה בשיחה כדי לשחרר מאתיים הודעות ווטסאפ. 'מישהי מכן מכירה את בלק? יכולה לספר לי עליו?'. הרמתי עיניים מופתעות מהטלפון. 'אתה מתכוון לפרשת השבוע?', שאלתי. 'כן', הוא אמר. 'אני לא מכיר את פרשות השבוע, אז עשיתי לי מנהג שאני מברר מה שם הפרשה, ובכל מקום - ברכבת הקלה, בתור לרופא - אני מבקש שמי שמכיר יותר ממני, יספר לי על פרשת השבוע'.

"הגברת שלידי אמרה 'אני לא יודעת לספר, אבל אשמח לשמוע'. 'בשמחה', אמרתי להם, והתחלתי לספר על הפרשה המיוחדת והקסומה הזאת: על הניסיון של בלק להילחם בעם ישראל בנשק רוחני, בתפילה, ועל ההבנה שלו שבזירת הקרב הזאת - עם ישראל הוא בלתי מנוצח. דיברתי על האתון של בלעם, על נבואה, על כבוד, וברגע אחד פינת ההמתנה הפכה לבית מדרש תוסס. אף אחד מאיתנו לא הסתכל יותר על השעון ולא על התור. ופתאום, כשהאחות קראה לאחד מאיתנו להיכנס, היא נשמעה קצת מוזר. כאילו, מה היא עושה פה ואיך היא קשורה לאירוע?

"שלושה יהודים בחלוקים יושבים מבסוטים לחברותא בחדר המתנה, כאילו אין דבר נורמלי מזה בעולם".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירבלעם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה