חדשות בארץ

לפיד בישיבת הממשלה: "ביידן יישא אתו מירושלים מסר של שלום ותקווה"

ראש הממשלה התייחס לביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל ובסעודיה: "ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האזור וקוראת להם לבנות אתנו קשרים, לכונן אתנו יחסים, לשנות את ההיסטוריה למען הילדים שלנו"

  • י"א תמוז התשפ"ב
(צילום: מרק ישראל סלם / POOL)(צילום: מרק ישראל סלם / POOL)
אא

ראש הממשלה יאיר לפיד פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת הממשלה בהתייחסותו לביקורו השבוע בישראל של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.

"אנחנו בפתחו של שבוע היסטורי. ביום רביעי ינחת כאן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אחד מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה בפוליטיקה האמריקאית ומי שאמר על עצמו: 'לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני ציוני'", אמר לפיד. "הביקור הזה יעסוק בסיכונים וגם בהזדמנויות. הדיון בסיכונים יתמקד קודם כל בסוגיית איראן. אתמול נחשף שאיראן מעשירה אורניום בצנטריפוגות מתקדמות, בניגוד מוחלט להסכמים שעליהם היא חתומה.

"התגובה הבינלאומית צריכה להיות החלטית. לחזור למועצת הבטחון ולהפעיל את מנגנון הסנקציות במלוא עוצמתו. ישראל מצידה שומרת לעצמה חופש פעולה מלא, מדיני ומבצעי, במאבק נגד הגרעין האיראני", המשיך ראש הממשלה. "זו הזדמנות להודות שוב לנשיא על כך שארה"ב לא הסירה את הסנקציות על משמרות המהפכה האיראניים. איראן עומדת מאחורי החיזבאללה, תומכת בחמאס, חוליות איראניות ניסו לאחרונה לרצוח תיירים ישראלים באיסטנבול.

לפיד התייחס לכך שביידן ימריא מישראל לסעודיה: "מירושלים ימריא מטוסו של הנשיא לערב הסעודית, והוא יישא אתו מאתנו מסר של שלום ותקווה. ישראל מושיטה ידה לכל מדינות האזור וקוראת להם לבנות אתנו קשרים, לכונן אתנו יחסים, לשנות את ההיסטוריה למען הילדים שלנו".

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, לא הגיע לישיבת הממשלה - השנייה, בסך הכול, מאז שעזב את התפקיד.

תגיות:יאיר לפידג'ו ביידןסעודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה