עובדות שלא ידעתם

הידעתם מיהי הציפור החכמה ביותר?

למה הזכוכית שקופה, מה עושים הלוויינים, ומה מיוחד בכספית? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מדוע הזכוכית שקופה? שקיפות קיימת בדרך כלל בעולם רק בנוזל ובגז, מה שהופך את הזכוכית לתופעה מעניינת במיוחד. הזכוכית נחשבת ל"מוצק אמורפי", כלומר היא לא בדיוק מוצק, אבל גם לא בדיוק נוזל – היא קשיחה, אבל אטומי החומר שבה מפוזרים ומבולגנים כמו בנוזל. המבנה של פסי האנרגיה בזכוכית מונע מהאלקטרונים שבה השפעה על התחום הנראה, כך שהם לא בולמים את האפשרות לראות דרכה.

הידעתם מהי מושבת נמלים? מושבת נמלים היא קבוצה של נמלים שחיה בקן אחד, שנחפר על ידי הנמלים הפועלות. בתוך הקן נמצאת המלכה, הביצים שהיא מטילה ושאר הנמלים של המושבה. כשהמלכה מתה, אוכלוסיית הקן דועכת והמושבה ננטשת.

הידעתם למה משמשים לוויינים? הלוויינים שמשוגרים לחלל משמשים למגוון רחב של מטרות, כמו למשל תקשורת (טלפונית, רדיו וכדומה); מחקר מדעי או תעשייתי; ריגול של מדינות מסוימות אחרי מדינות אחרות; ומטאורולוגיה – מעקב ודיווח אחר מזג האוויר.

הידעתם איזו ציפור היא החכמה ביותר? מינים שונים של תוכים יכולים לחקות צלילי דיבור וגם צלילים אחרים מסביבם. אבל אחד מהם, האפרור האפריקני, מסוגל גם להבין מושגים של צבע, כמות וצורה, וגם להשתמש בשפה בצורה חכמה – כמו לבקש שיגרדו אותו, לבקש מזון ואפילו לפתור בעיות קלות.

הידעתם מהי מתכת מי הכסף? המתכת המוכרת יותר בשם "כספית", היא מתכת שבטמפרטורת החדר נמצאת במצב צבירה נוזלי. בטמפרטורות מסוימות היא מסוגלת לזוז ולהתקדם במרחב, מה שהפך אותה לשימושית מאוד – בעיקר במדחום. הכספית היא גם אחד מן המרכיבים שמייצרים אמלגם, שמשמש לסתימות בשיניים. הכספית גם מסוכנת, ועלולה לגרום לבעיות רפואיות שונות, לכן בישראל כיום נאסר השימוש במדחום כספית, ובמדינות שונות נאסר השימוש באמלגם.

תגיות:ציפורעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה