חדשות יהדות

7 שנים לאחר הפיגוע: הוכנס ספר תורה לעילוי נשמתו של הנרצח

ספר תורה נכתב לעילוי נשמתו של דוד בר קפרא הי"ד, 7 שנים לאחר שנרצח על ידי שני פועלים ערבים בכרם הענבים שהיה בבעלותו

  • ח' תמוז התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משפחתו של הנרצח דוד בר קפרא הי"ד הכניסה אמש (רביעי) ספר תורה לעילוי נשמתו. בהכנסת ספר התורה השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', ניר אורבך, עידית סילמן ואופיר כץ, השופט בדימוס מנחם פינקלשטיין, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קווינט, מנכ"ל ישיבות בני עקיבא אלחנן גלט, ראש עיריית רחובות רחמים מלול, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן, ראש מועצת קדומים חננאל דורני וראש מועצת קריית עקרון חובב צברי.

דוד בר קפרא הי"ד היה חקלאי, תושב רחובות. הוא נרצח ב-24.6.2015 על ידי שני פועלים ערבים בכרם הענבים שהיה בבעלותו. בגזר הדין נגד הרוצחים כתבו השופטים כי "הנאשם לא הושיט עזרה למנוח, והותיר אותו חבול אנושות ומדמם... בענייננו נפרסה תמונה של מעשה בולט באכזריותו. המנוח ישב בשלווה בכרם שלו, ואז הופתע ומצא עצמו עומד בדד מול שני אנשים צעירים וחזקים שהפליאו בו את מכותיהם, ובצוותא חדא גרמו למותו".

משפחתו של בר קפרא נאבקה במשך ארבע שנים עד שמשרד הביטחון הכיר בו כנפגע פעולות איבה. לאחר שהשופטים החליטו להרשיע את הרוצחים רק בהריגה, מסרו בני המשפחה: “האמת היא אחת – שני פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים שמוכרים למשטרה ולשירות הביטחון הכללי, לאחר שזרקו על חיילי צה”ל בקבוקי תבערה, רצחו יהודי מבוגר ללא כל סיבה ומבלי שגנבו דבר. דינם של שני המחבלים לבלות את המשך חייהם מאחורי סורג ובריח. נמשיך להיאבק על כבודו של אבינו עד להכרת המקרה כאירוע לאומני”.

תגיות:דוד בר קפרא הי"דהכנסת ספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה