חדשות בארץ

מחווה לביידן: הרצוג יעניק לנשיא ארה"ב את "עיטור הנשיא"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, יגיע בשבוע הבא לביקור בישראל, במהלכו יעניק לו הנשיא יצחק הרצוג את "עיטור הנשיא" בטקס חגיגי בבית הנשיא: "ידיד אמת של מדינת ישראל, העם בישראל והעם היהודי"

ביידן (צילום: shutterstock)ביידן (צילום: shutterstock)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג יעניק בשבוע הבא את "עיטור הנשיא" לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, במהלך ביקורו הממלכתי בישראל. העיטור יוענק בטקס חגיגי שיתקיים בבית הנשיא. זו הפעם הראשונה שהרצוג יעניק את העיטור מאז נכנס לתפקידו לפני שנה.

בהודעה מבית הנשיא נמסר, כי העיטור יוענק לביידן "על היותו ידיד אמת של מדינת ישראל, העם בישראל והעם היהודי; על מחויבותו ארוכת השנים וחסרת הפשרות לביטחון ישראל; על תרומתו להעמקת, ביסוס ובניין הברית האיתנה והבלתי מסויגת בין ישראל וארצות הברית; ועל מאבקו כנגד קולות של שנאה אנטי ישראלית ואנטישמית בכל רחבי העולם".

עיטור הנשיא מוענק למועמדות או מועמדים שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל או לאנושות, בכישרונם, בשירותם או בדרך אחרת. העיטור, פרי יוזמתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל, הוענק לראשונה ב-2012.

בעבר, הוענק העיטור ל-26 זוכות וזוכים, בהמלצתה של ועדה מייעצת בראשותו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר ז"ל. בין היתר, הוענק העיטור לנשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל, הרב הראשי לישראל לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, חתן פרס נובל לשלום אלי ויזל ז"ל, יו"ר יד ושם לשעבר אבנר שלו, מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר, הרב עדין שטיינזלץ זצ"ל ועוד.

עם כניסתו לתפקיד, כונן הרצוג ועדה מייעצת בראשותו של שופט בית המשפט העליון (בדימוס), פרופ' יורם דנציגר, לבחינת מועמדים לקבלת העיטור. בהחלטתה נימקה הוועדה את מתן העיטור לביידן: "הנשיא ביידן הוא ידיד אמת של מדינת ישראל ושל העם היהודי. ארצות הברית היא בת בריתה הקרובה ביותר של ישראל, ונשיא ארצות הברית מבטא זאת בהתבטאויותיו ובמעשיו. החל מראשית הקריירה הציבורית העשירה של הנשיא ביידן, בשנות ה-70 של המאה הקודמת, מיצב עצמו הנשיא כאוהב ישראל וידיד אמת של העם היהודי באשר הוא".

"מזה יובל שנים מתייצב הנשיא לצידה של מדינת ישראל, תומך ללא סייג בזכות קיומה ונאבק בכל מאודו כדי להרחיב את הסיוע האמריקני שיוענק לה. בכך, נותן ביטוי בהתבטאויותיו ובמעשיו לחשיבות הברית בין שתי המדינות, למחויבותו להעמקת שיתוף הפעולה ביניהן, לתמיכתו בביטחון ישראל, ולמחויבותו להתמודד בנחישות באנטישמיות".

ביידן יפתח את מסעו במזרח התיכון בישראל, אליה יגיע ביום רביעי הבא. במהלך שהותו באזור הוא יבקר גם ברשות הפלסטינית ובסעודיה, וייפגש עם יורש העצר הסעודי הנסיך מוחמד בן סלמאן.

עיטור הנשיא (קרדיט צילום: דוברות בית הנשיא)עיטור הנשיא (קרדיט צילום: דוברות בית הנשיא)

תגיות:יצחק הרצוגג'ו ביידןעיטור הנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה