חדשות בעולם

דרמה בבריטניה: ראש הממשלה בוריס ג’ונסון הודיע על התפטרותו

לאחר שכ-60 שרים וחברי פרלמנט ממפלגתו הביעו בו אי אמון והתפטרו, הודיע ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון על פרישתו: "בפוליטיקה אין אף אדם שאין לו תחליף"

ג’ונסון (צילום: shutterstock)ג’ונסון (צילום: shutterstock)
אא

טלטלה בממלכה: ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע היום (חמישי) על פרישתו, וזאת לאחר שכ-60 שרים ומחוקקים מהמפלגה השמרנית הביעו בו אי אמון והתפטרו מתפקידיהם. ג'ונסון, שבימים האחרונים – כולל אתמול בפרלמנט הבריטי – הצהיר כי לא יוותר על תפקידו, נאלץ להתפטר לבסוף בעקבות הסחף נגדו מתוך מפלגתו.

בהצהרה שנשא מדאונינג 10, אמר ג'ונסון כי "הגיע הזמן למנהיג חדש. בימים האחרונים ניסיתי לשכנע את עמיתיי שיהיה זה מטורף להחליף את הממשלה – אך לצערי לא הצלחתי. ברור עכשיו שהמפלגה השמרנית רוצה מנהיג חדש, ולכן גם ראש ממשלה חדש. בפוליטיקה אין אף אדם שאין לו תחליף".

"אני רוצה שתדעו עד כמה אני עצוב לוותר על התפקיד החשוב ביותר בעולם", הצהיר ג'ונסון. "מעל לכל, אני רוצה להודות לכם, הציבור הבריטי, על הזכות העצומה שנתתם לי". הוא ציין, כי נלחם להישאר בתפקידו מכיוון שחש שזהו תפקידו וחובתו עבור הציבור לעשות מה שהבטיח לו: "אני גאה מאוד בהישגי הממשלה".

ג'ונסון ציין כי הוא מתכוון להישאר בתפקידו עם קבינט חדש, עד שהמפלגה השמרנית תבחר לו מחליף, והוסיף כי ייתן למנהיג החדש את מלוא התמיכה. לוח הזמנים לבחירת מחליפו של ג'ונסון יפורסם בשבוע הבא, וצפוי להימשך כחודשיים לפחות.

מנהיג האופוזיציה, קיר סטארמר, בירך על התפטרותו של ג'ונסון. "אלו חדשות טובות", אמר, "בריטניה צריכה התחלה חדשה".

תגיות:בריטניהבוריס ג'ונסוןהמפלגה השמרנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה