חדשות בארץ

הותר לפרסום: בדואי מהפזורה הצטרף לארגון טרור ברצועת עזה והתגייס לצה"ל כדי לקדם פעילות טרור

תושב חורה שבנגב גויס על ידי ארגון טרור ברצועת עזה, שהורה לו להתגייס לצה"ל על מנת לאסוף מידע פנימי ולקדם פעילות טרור. הוא נעצר מספר ימים לאחר גיוסו לצבא

הפזורה הבדואית (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)הפזורה הבדואית (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

אזרח ישראלי, תושב הפזורה הבדואית בנגב, גויס על ידי ארגון טרור ברצועת עזה על מנת לקדם פעילות טרור ואיסוף מודיעיני בשטח ישראל, כך הותר היום (חמישי) לפרסום.

במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל/ימ"ר נגב והמשטרה הצבאית, נעצר ב-30 במאי שחאדה אבו אל-קיעאן, בן 25, תושב פזורות חורה שבנגב. מחקירתו בשב"כ עלה, כי הוא גויס על ידי תשתית צבאית מרצועת עזה של ארגון הטרור כתאאב אל-מוג'אהדין. אבו אל-קיעאן ביצע עבור התשתית משימות שונות, שכללו איסוף מודיעין, צילום אתרים בישראל וגניבת אמצעי לחימה במטרה להעבירם לידי גורמי טרור.

עוד עלה בחקירה, כי אבו אל-קיעאן הונחה על ידי התשתית להתגייס לצה"ל, על מנת לאסוף מידע פנימי מתוך הצבא וכן לשם קידום פעילות טרור. את מרבית הצעדים במסגרת הפעלתו ביצע לפני גיוסו לצה"ל. הוא נעצר מספר ימים לאחר גיוסו לצבא.

החקירה העלתה, כי המניע לפעולותיו של אבו אל-קיעאן הינו על רקע הזדהותו עם ארגוני הטרור ברצועת עזה וכן בשל רצונו לנקום בגין פעולות אכיפה שביצעו רשויות המדינה נגד משפחתו על רקע בנייה בלתי חוקית. עם תום חקירתו בשב"כ, הגישה נגדו הפרקליטות במחוז דרום כתב אישום חמור המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות. 

מהשב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור, ויפעלו לסכל כל פעילות שכזו לשם מיצוי הדין עם מי אשר מבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה".

תגיות:רצועת עזהשב"כטרורבדואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה