חדשות בארץ

מאבקים במרצ: יאיר גולן יתמודד על ראשות המפלגה מול הורוביץ

יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה, יתמודד ניצן הורוביץ על ראשות המפלגה מול היו"ר הנוכחי, שר הבריאות ניצן הורוביץ

  • ז' תמוז התשפ"ב
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, הודיע היום (רביעי) כי הוא יתמודד לראשות המפלגה מול היו"ר הנוכחי, שר הבריאות ניצן הורוביץ. "אתמודד מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק וגאה, הנאבק על דמותה ועל עתידה של ישראל", אמר גלן בנאומו. "אתמודד, כי אני מאמין, שערכי השמאל צריכים להוביל את מדינת ישראל. מול הלאומנות, המשיחיות, האלימות והשחיתות חייב לעמוד כוח נגדי שפועל באותה נחישות ועוצמה".

החלטתו של גולן מגיעה על רקע הביקורת שהטיח ח"כ עיסאווי פריג' ביו"ר המפלגה, ועל החלטתו של זה האחרון לפרוש מהחיים הפוליטיים. "ניצן נכשל במבחן המנהיגות. הוא יכול להיות חבר כנסת מעולה, חבר סיעה מעולה, הוא אדם ערכי ועשה דברים טובים, אבל להיות מנהיג? לא", אמר הח"כ הפורש בראיון שהעניק לאמנון אברמוביץ'.

פריג' עצמו ציין כי לא יתמוך ביאיר גולן לראשות המפלגה, אלא בתמר זנדברג. לדבריו, יאיר גולן לא חלק "מהווייה של מרצ". פריג' הדגיש: "תבין, אתה מדבר על שמאל. אתה צריך לשמר את השמאל הזה, זו הוויה. יאיר גולן לא שם, לא שם".

הורוביץ בירך את גולן על החלטתו ומסר כי "מרצ מפלגה דמוקרטית, מהבודדות בזירה, ואני גאה בכך. יאיר אדם ראוי וחבר. מרצ הביאה הישגים גדולים בממשלה ושינתה מציאות יותר מכל מפלגה אחרת. לא רק בהחלפת השלטון אלא בבריאות, בסביבה, בזכויות נשים ולהט״ב. זו השליחות שלנו, ונמשיך לחזק את מרצ ואת השמאל".

תגיות:יאיר גולןמרץבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה