חדשות בארץ

עמית סגל: זה תוכן השיחות הסודיות בין הרב דרוקמן ומנסור עבאס

מה אמר מנסור עבאס לרב דרוקמן, מה ביקש ממנו הרב דרוקמן להצהיר, וכיצד התפוצצה העסקה?

  • ז' תמוז התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל חשף אמש (שלישי) בחדשות 12 את תוכן השיחות בין הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, ליו"ר רע"מ מנסור עבאס.

על פי הדיווח, הרב דרוקמן הציע לעבאס: "תצהיר פומבית שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, זה כתוב גם בקוראן". עבאס הסתייג והשיב: "אם אגיד דבר כזה עכשיו, חיי בסכנה". הרב דרוקמן המשיך: "אז תגיד שישראל יהודית ודמוקרטית". עבאס הציע לחכות:" אגיד, אבל לא עכשיו. צריך לחכות למועד מתאים".

סגל הציג את המסרונים והתמלילים בין עבאס לבין המתווך עמית הלוי, שהיה אז ח"כ בליכוד, כשהם מתכננים מה לומר לרב דרוקמן בכדי שיכשיר הקמת ממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ.  

עבאס לא היה מעוניין כלל להצטרף לקואליציה. הוא העדיף להימנע, תמורת דרישות צנועות יחסית: הכשרת שלושה יישובים בדואיים בנגב וחצי מיליארד שקלים. לדברי סגל, עבאס העדיף לקבל לגיטימציה מהימין.

לאחר הפגישה בין הרב דרוקמן לעבאס, סימס הלוי את המסמך הבא: "רע"מ מתחייבת לכבד את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מתנגדת לטרור, מביעה תמיכתה בהסכמי אברהם, ותימנע בכל הנוגע לפעילות הממשלה בנושאי חוץ וביטחון", לשון המכתב.

כמו כן ניסח הלוי לעבאס מכתב שהיה אמור להישלח לרב דרוקמן, וכה נכתב בו: "לכבוד הרב חיים דרוקמן שלום רב. שמחתי מאוד להתארח בביתך, ואני מודה לך על האירוח החם ועל הדיאלוג המכבד. כפי שאמרתי לכבוד הרב, מפלגת רע"מ נכונה להיכנס למו"מ קואליציוני לשם קידום העניינים האזרחיים לחברה הערבית. אני וחברי מפלגתנו, כאזרחי ישראל, מכבדים את המדינה, אופייה וחוקיה, ומתנגדים התנגדות נחרצת לטרור, אלימות ולפגיעה במדינת ישראל בכל דרך. כבוד הרב, על בסיס ההבנות אליהן הגענו בשיחה, נוכל להיכנס למו"מ קואליציוני לשם תמיכה בצורה זו או אחרת בממשלה טובה למדינת ישראל בכלל ולחברה הערבית בפרט. בכבוד רב, מנסור עבאס".

עוד חשף סגל כי באותו ערב התכנסו 5 רבנים, מבכירי הציונות הדתית, בביתו של הרב דרוקמן, על מנת לדון בעניין. במהלך הפגישה השתתף סמוטריץ', ששכנע את הרבנים כי הקמת מפלגה בתמיכת רע"מ תהיה "בכייה לדורות".

בסופו של דבר הכריע הרב דרוקמן להתנגד להקמת ממשלה בתמיכת רע"מ. "גם אם הוא אינו תומך טרור", אמר הרב דרוקמן, "חברי מפלגתו כן". עוד הוסיף הרב וכתב: "מבחינת האדם כפי שדיבר פה הוא עצמו עשה לי רושם חיובי. מי שהביא אותו ודאי קשר את זה לעניין של הממשלה אבל לעניות דעתי ממשלת ישראל חייבת להיבנות על ידי עם ישראל. אז מה, ממשלת ישראל תקום עם תמיכה של תומכי טרור?!"

בתגובה, שלח עבאס הודעה להלוי, וכתב לו: "הצהרת הרב מאכזבת". הלוי השיב לו: "מאוד מאכזבת. סמוטריץ' לא היה מוזמן אבל הגיע לפגישה".

מפלגת הליכוד הגיבה לחשיפתו של סגל: "הליכוד לא הסכים ולעולם לא יסכים לכלול את האחים המוסלמים בממשלה. העובדה היא שב-2019 כשהימין היה עם 60 מנדטים, ראש הממשלה נתניהו סירב להצעות של מנסור עבאס לתמוך בהקמת ממשלה בראשות הליכוד ולכן הלכנו לבחירות".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, הגיב: "שנה קשה מאד עברה על מדינת ישראל, שנה שלאחריה כולם מבינים שזיהינו נכון ומראש את הסכנה בתנועה האיסלמית וצדקנו בהתנגדות העיקשת להישענות על תומכי טרור אנטי ציוניים. אני שמח וגאה על הזכות שנפלה בחלקי לעמוד בצומת הקריטי הזה לעתידה של המדינה היהודית ולמנוע את הסכנה והחרפה הזו מהמדינה ומהמחנה הלאומי.

"הרוב מוחלט של הציבור בישראל שחווה את שנת הבלהות הזו מבין היום שלעולם אסור להפקיד את עתידה של המדינה היהודית בידי מפלגת התנועה האיסלאמית. בע"ה בקרוב נקים ממשלה ציונית לאומית שתפעל לטובת עם ישראל בכל התחומים. נהיה שם תמיד כדי להבטיח שלעולם לא נסטה מהדרך".

תגיות:הרב דרוקמןעמית סגלמנסור עבאסבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה