חדשות בארץ

"אוקראינה פצועה ומדממת - ובית חב"ד פועל": בית חב"ד בקייב מפעיל בית תמחוי למאות יהודים

מאות יהודים מגיעים לבית התמחוי של חב"ד קייב, נהנים מארוחה חמה וכשרה, ומשיחה עם יהודים נוספים המתעניינים בשלומם

  • ו' תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למעלה מארבעה חודשים חלפו מאז פלשה רוסיה לאוקראינה, והמדינה עדיין מלקקת את פצעיה. גם הבירה קייב ספגה מטחים קשים של הפצצות והפגזות. בית חב"ד ממשיך לפעול ולסייע לתושבים שלא הצליחו להימלט מהמלחמה.

בית חב"ד בקייב מפעיל בית תמחוי פעמיים בשבוע ליהודים תושבי המקום. בכל פעם סועדים בבית התמחוי קרוב ל-100 יהודים שנהנים מאוכל חם וכשר, משיחה ומפגש עם יהודים נוספים, ועם שליחי חב"ד לקייב.

רבה הראשי של קייב ושליח חב"ד, הרב יונתן מרקוביץ, סיפר כי הם משתדלים לתת מענה לכל צורך, גשמי ורוחני, של כל יהודי. "באוקראינה, הפצועה מהמלחמה הקשה, מגיעים אל בית התמחוי מגיעים יהודים שפשוטו כמשמעו אין להם מה לאכול. צוות השליחים של חב"ד קייב מתעניין בשלומם ודואג להם".

לאחרונה החליטו מאות רבני קהילות ושלוחי חב"ד ברחבי אוקראינה לשוב לערים המופגזות, לפתוח את המוסדות בהדרגה, ולשוב לערי מגוריהם. חלק מהקהילות ספגו מכה קשה בעקבות המלחמה, ובראשם הקהילה בעיר מריופול החרבה. ועם זאת, בחלק מהערים, נשארו עדיין יהודים רבים, שלא הורשו לצאת את גבולות המדינה בשל גיל הגיוס שלהם, או מבוגרים המתקשים פיזית.

מאז פרוץ המלחמה, חולצו מרבית הרבנים ורבים מבני קהילותיהם, במבצעי חילוץ מיוחדים. הרבנים המשיכו לנהל מרחוק את הקהילות, עם הזרמת מזון וציוד מציל חיים ליהודים שנשארו בקהילות. חזרתם הפיזית של רבני הקהילות ושלוחי חב"ד למדינות אותם נאלצו לעזוב, תסייע רבות לאיחוי הקרעים והקמה מחדש של הקהילות היהודיות באוקראינה.

תגיות:אוקראינהקייבבית חב"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה