חדשות בעולם

ביקור בזק בצרפת: לפיד ייפגש היום עם הנשיא מקרון

ראש הממשלה, יאיר לפיד, יטוס היום לצרפת, שם ייפגש עם הנשיא מקרון. השניים ישוחחו על האיום האיראני, ועל פעילותו של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון

  • ו' תמוז התשפ"ב
(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, יאיר לפיד, ימריא הבוקר (שלישי) לביקור בזק בפריז, במהלכו ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. פגישה זו תוכננה עוד בזמן ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, כאשר לפיד כיהן כשר החוץ.

 

במהלך הפגישה יציג לפיד למקרון כיצד חיזבאללה מסכן את שלמותה ויציבותה של לבנון, ויקרא לנשיא הצרפתי לדחוק בלבנונים להשלים את המשא ומתן סביב הסדרת הגבול הימי בין המדינות. ראש הממשלה ישוחח עם מקרון על אסדת כריש וחשיבותה לאזור, זאת על רקע מתקפת חיזבאללה לעבר אסדת "כריש" בסוף השבוע האחרון.

לפיד יבהיר למקרון שישראל לא תנהל משא ומתן בנוגע לסכסוך על הגבול הימי תחת איומי ארגון הטרור, ועל כן ראוי שחיזבאללה לא ישחק באש ויסכן את היכולת להגיע להסכם. בישראל מצפים שצרפת תבהיר ללבנון שעליה לפעול מול חיזבאללה כדי לא לסכן את פעילות האסדה - ואת האפשרות למשא ומתן.

עוד במהלך הפגישה ישוחחו השניים על איום הגרעין האיראני. לפיד צפוי להבהיר למקרון שחזרה להסכם הגרעין הקיים מול איראן תהיה טעות, ולקרוא למעצמות לגבש הסכם חזק יותר וארוך יותר. לפיד יבהיר למקרון, שבישראל מצפים שיהיה סוף לשיחות הבלתי נגמרות בנוגע לחזרה להסכם, ולהודיע על הטלת עיצומים משמעותיים על איראן.

ללפיד יתלוו לנסיעה ראש המל"ל איל חולתא, המזכיר הצבאי אבי גיל, ראש הסגל שלו דני וסלי והצוות הקרוב. בנוסף, לנסיעתו המדינית הראשונה כראש ממשלה תתלווה משלחת עיתונאים. 

תגיות:יאיר לפידצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה