חדשות בעולם

טבח מחריד בשיקגו: לפחות 6 הרוגים. ביניהם 2 יהודים. היורה נעצר לאחר מצוד נרחב

החשוד באחריות לירי הנורא בשיקגו נעצר לאחר שעות של מצוד אחריו. בפיגוע שהתרחש במהלך חגיגות יום העצמאות האמריקני. נרצחו 6 בני אדם, ביניהם 2 יהודים

  • ו' תמוז התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כוחות הביטחון במדינת שיקגו הודיעו במהלך הלילה (שלישי) כי הצליחו ללכוד את החשוד באחריות לפיגוע הירי בחגיגות יום העצמאות האמריקני, במהלכו נרצחו 6 בני אדם, שניים מהם מהקהילה היהודית, ו-36 נוספים נפצעו.

החשוד בירי הוא רוברט "בובי" קרימו, בן 22 שעבד כראפר תחת השםAwake" ". כמה מהקליפים האחרונים שלו עסקו ברצח המוני.

למרבה הכאב, לפחות שני הרוגים ושניים מהפצועים הם חברי הקהילה היהודית הגדולה הפועלת באזור. אחת הנרצחות היא ג'קי סונדהיים, מורה מהקהילה היהודית המקומית. הקהילה היהודית פרסמה מודעת אבל על הירצחה: "ג'קי האהובה שלנו היא אחת הקורבנות שנרצחו היום במצעד היילנד פארק. אין מספיק מילים כדי להביע את עומק הצער שלנו על מותה של ג'קי ואהדה למשפחתה וליקרים לה".

אירוע הירי התרחש סמוך לשעה 10:00 לפי שעון מקומי. עדי ראייה סיפרו שראו את היורה פותח באש לעבר הקהל מגג של חנות. ככל הנראה מדובר בירי מנשק אוטומטי. אחד מעדי הראיה סיפר ששמע 20-25 יריות בקצב מהיר.

הבית הלבן כתב לאחר הפיגוע: "הנשיא ביידן ורעייתו ג׳יל המומים מאלימות הנשק חסרת ההיגיון הזו, ששוב מביאה צער על קהילה אמריקנית ביום העצמאות".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, התייחס לטבח הנורא. בחשבון הטוויטר שלו: "הזדעזעתי לשמוע את החדשות מהיילנד פארק, שם יום של חגיגה הפך ליום של טרגדיה. המחשבות שלי עם משפחות הקורבנות וכל העם האמריקני. היום כמו תמיד, ישראל עומדת עם חברינו האמריקנים".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, שיגר את תנחומיו לתושבי שיקגו: "לא נאפשר לחושך להתגבר על האור. אזרחי ישראל מחבקים אתכם ומשתתפים בצער המשפחות בשיקגו''. סמוטריץ' התייחס גם לפיגוע שאירע הבוקר בסמוך לבני ברק, ואמר: "גם הבוקר בגבעת שמואל מחבלים ארורים בני חושך מנסים לפגע ולזרוע הרס וחורבן, אך אויבנו לא יוכלו לנו. "נצח ישראל לא ישקר ולא ניתן לאויבים המרים שלנו להרים ראש. הטרור הוא לא גזירת גורל, וההרתעה הישראלית חייבת להשתקם באופן כזה שתנחית מכה כואבת על האויב, מכה שתבהיר לאויבינו את המחיר שישלמו על כל פגיעה ביהודים ובריבונות הישראלית במרחבי הארץ".

תגיות:רצחארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה