חדשות בארץ

"הסתה חמורה": איש התקשורת ייחל לשריפת אולפן ערוץ 14 - והושעה משידור ברדיו 103FM

איש התקשורת נתן זהבי ייחל בפייסבוק שאולפן ערוץ 14 "יישרף על יושביו", וחזר על הדברים בתוכניתו ברדיו 103FM. הנהלת הרדיו הודיעה על השעייתו עד להודעה חדשה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "מה זו השנאה הזאת?"

  • ה' תמוז התשפ"ב
זהבי (צילום: משה שי, פלאש 90)זהבי (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:00)

איש התקשורת נתן זהבי הושעה היום (שני) מעבודתו כשדרן ברדיו 103FM, לאחר שייחל לכך שאולפן ערוץ 14 "יישרף על יושביו".

זהבי כתב אתמול בפייסבוק כי צפה חצי שעה בשידורי הערוץ הימני, והוסיף: "שיישרף הלוואי האולפן על יושביו". הנהלת רדיו 103FM הודיעה על השעייתו עד להודעה חדשה לאחר שחזר היום על דבריו בתוכניתו בתחנה.

מהנהלת התחנה נמסר: "התבטאותו של נתן זהבי בשידור היום היא אמירה חמורה, שאין לה מקום בשידורי רדיו 103FM ושמהווה חצייה בוטה של גבולות חופש הביטוי. לאחר בירור הנושא עם המגיש, החליטה הנהלת הרדיו להשעות את המגיש משידור עד להודעה חדשה".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מתח ביקורת חריפה על זהבי: "מה זו השנאה הזאת? יש לי ביקורת נוקבת על ערוצים 11, 12 ו-13. הם לא נותנים ייצוג אמיתי לימין, אבל אני לא מאחל שהאולפנים יישרפו ושהעיתונאים יישרפו. זו תמצית האנטי דמוקרטיה, משטרת המחשבות, מונופול הדעות. ערוץ 14, תמשיכו לשדר. וטוב שהשעו את נתן זהבי – אני מקווה לצמיתות".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב: "איש השמאל נתן זהבי איחל לאולפני ערוץ 14 'שיישרפו על יושביהם', לא פחות. בשאר ערוצי הטלוויזיה האמירה המטורפת של זהבי עוברת בשקט, כמעט בדממה, ללא שום גינוי. ואחר כך יטיפו לנו על שיח מתלהם, מפלג, משסה. גועל נפש. ערוץ 14 - עלו והצליחו".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תקף את השדרן: "ספרו לי עוד על 'מכונת הרעל' של הימין. נתן זהבי צריך להיחקר עוד היום במשטרה על הסתה, ואם באגודת העיתונאים נשארה עוד מעט יושרה היא צריכה לומר את דברה בקול צלול. ולכם אנשי ערוץ 14 – תהיו חזקים ותמשיכו להשמיע קול יהודי וציוני גאה".

ארגון העיתונאים בישראל פרסם הודעת גינוי לדבריו של זהבי: "מדובר בהסתה חמורה, וכשמדובר באיש תקשורת בעצמו, הדברים חמורים אף יותר. מערכת הבחירות שבפתח מחייבת את כולנו, במיוחד עיתונאים ואנשי תקשורת, לאחריות מירבית לנוכח פוטנציאל האלימות והשיח הציבורי הירוד".

בערוץ 14 החליטו לתגבר את השמירה על מתחם השידורים של הערוץ. נציג מטעם הערוץ הגיש תלונה במשטרת מודיעין כנגד זהבי על הסתה לאלימות. מנכ"ל הערוץ, איתי וולמן, מסר: "עצוב מאוד שבמדינת ישראל ב-2022 נשמעים קולות הקוראים לשרוף אנשים. אני מצפה מכל כלי התקשורת לגנות את הדברים".

תגיות:נתן זהביהסתההתקשורת הישראליתערוץ 14

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה