חדשות בארץ

לאחר המשבר: הרצוג ונשיא פולין סיכמו ביניהם על שיקום הקשר בין המדינות

נשיא המדינה הרצוג שוחח עם מקבילו הפולני. השניים סיכמו ביניהם כי היחסים בין ישראל לפולין יחזרו למסלולם התקין. שגרירים חדשים ימונו בקרוב

  • ה' תמוז התשפ"ב
נשיא פולין, אנדז’יי דודה (צילום: shutterstock)נשיא פולין, אנדז’יי דודה (צילום: shutterstock)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (שני) עם נשיא פולין, אנדז'יי דודה. במהלך השיחה דנו המשיאים בקידום היחסים הבילטרלים בין המדינות.

הרצוג ומקבילו הפולני סיכמו ביניהם כי היחסים בין שתי המדינות יחזרו למסלולם התקין. בעקבות כך ימונה שגריר פולני חדש למדינת ישראל ושגריר ישראל המיועד, יעקב ליבנה, יגיש בימים הקרובים את כתב האמנה לנשיא פולין.

הנשיאים הביעו תקווה הדדית כי בעתיד כל סוגיה תיפתר באמצעות דיאלוג כן ופתוח, וברוח של כבוד הדדי.

משבר היחסים עם פולין החל לפני שנה, אז תקף שר החוץ דאז יאיר לפיד את הצעת החוק שמקודמת כעת בפרלמנט הפולני, לפיה כל התביעות התלויות ועומדות שלא הגיעו להכרעה במהלך 30 השנים האחרונות – יופסקו או יימחקו. לפיד טען כי מדובר בחוק אנטישמי, שנועד למנוע תשלום פיצויים והשבת רכוש לניצולי השואה ובני משפחותיהם.

בתגובה לדברי לפיד, הגיב משרד החוץ הפולני אף הוא בחריפות: "משרד החוץ הפולני רואה לשלילה את הפעולות בהן נקט משרד החוץ הישראלי, וההחלטה חסרת הבסיס לצמצם את הנציגות הדיפלומטית של המדינה בוורשה. הצעדים של ישראל פוגעים ביחסים בין המדינות שלנו. ממשלת פולין תנקוט בצעדים פוליטיים ודיפלומטיים הולמים, ותיקח בחשבון את עקרון הסימטריה הרלוונטי ליחסים דיפלומטיים דו צדדיים".

תגיות:פוליןיצחק הרצוגאנדז'יי דודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה