חדשות בארץ

סילמן: "מערכת הבריאות - ברווז צולע, הורוביץ מנותק"

יו"ר ועדת הבריאות, חברת הכנסת עידית סילמן, האשימה את שר הבריאות ניצן הורוביץ בהתעלמות מנושא האלימות כלפי צוותים רפואיים: "זו המערכת שלו. הוא היה צריך לעצור את כל המדינה"

(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת הבריאות, חברת הכנסת עידית סילמן, מתחה הבוקר (שני) ביקורת חריפה על שר הבריאות ניצן הורוביץ.

בפתח ישיבת הוועדה, הדנה באלימות נגד צוותים רפואיים, אמרה סילמן: "מרגע שהגשתי חקיקה על איחוד מוקדי חירום, שהמטרה שלה הייתה הצלת חיים, הבנתי שבמקום להתמקד איך מביאים הצלה במקסימום, יש מאבק אחר שחשוב למשרד הבריאות שהוא מנהל מעל הראש שלנו – הורה 1 הורה 2, כל מיני דברים פופוליסטיים כאלו ואחרים".

"הנושא המהותי והמשמעותי של אלימות כלפי צוותים רפואיים, שחוזר ונשנה – נעלם. שר הבריאות לא היה כאן בדיון אחד שקשור לאלימות כלפי צוותים רפואיים", תקפה סילמן. "זו המערכת שלו, אלו האנשים שלו שעומדים בחזית. אי אפשר לתת לאירועי אלימות להתרחש בתוך בתי החולים ובקהילה. יש פה ניתוק מאוד גדול".

"מה שנראה כמו ברווז צולע, מגעגע ומתנהג כמו ברווז צולע – הוא ברווז צולע", הוסיפה סילמן. "מערכת הבריאות לא יכולה להרשות לעצמה להיות ברווז צולע כלפי צוותי הרפואה. לא יכול להיות שכל יומיים נתבשר על אירוע כזה או אחר".

לדברי סילמן, "למדינת ישראל צריכים להיות סדרי עדיפויות מאוד ברורים, וסדר העדיפות הראשון הוא שלא יכולה להיות אלימות בבתי החולים. כמו שאי אפשר להכניס חמץ בפסח לבתי חולים ושזו תהיה הוראה נרחבת של שר, כי יש דברים בבתי חולים שמכבדים אחד את השני, אז גם אי אפשר לתת לאירועי האלימות להתרחש בתוך בתי חולים. זה קו אדום – לא רק בבתי חולים, גם בקופות חולים".

"שר הבריאות היה צריך לעצור את כל המדינה ולראות מה עושים", המשיכה סילמן במתקפה על הורוביץ. "הלקוחות הראשונים של שר הבריאות הם הרופאים והרופאות, וכוחות העזר והניקיון. זה הבסיס של הבסיס להיות שם עבורם. אני לא מצליחה להבין למה האבטחה בבתי חולים אינה עבודה מועדפת. אי אפשר לייצר עבודה מועדפת למאבטחים בבית החולים? לא חסר לוחמים משוחררים. מדוע הממשלה מנעה את החקיקה שאבטחה בבית החולים תהיה עבודה מועדפת?".

תגיות:ניצן הורוביץעידית סילמןבחירות 2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה