מורן קורס

איך עוברים את היום המאתגר הזה?

מכירה את הימים שרק מחכים שיסתיימו? כך היום הזה השתנה אצלי

  • ה' תמוז התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

את מכירה את הימים האלה שאיך שהם מתחילים - את רק מחכה שיסתיימו? תרשי לי לשתף אותך באחד הימים האלה בחיי, שקיבל תפנית לא צפויה.

כבר בתחילת הבוקר, קיבלתי טלפון מהמוסד החינוכי שבני לומד בו, וסופר לי על "תעלול" שלו בכיתה... ועל זימון ההורים המתבקש בעקבותיו.

באמצע מפגש לימודי, קיבלתי מכה הגונה ממישהי, בטעות כמובן.  וכהמשך ישיר ליום הסוריאליסטי, כשהילדים חזרו, נסענו איתם לקניות ורכב של מישהי אחרת נכנס בשלנו.

 ב"ה שלא קרה כלום, אבל אתן יודעות, כל עוגמת הנפש מסביב לא סימפטית בעליל, במיוחד שהסיטואציה היתה די מוזרה: אנחנו היינו צריכים להרגיע את הנהגת המבוהלת שנכנסה בנו, ולומר לה שיצא על עצים ועל אבנים, וב"ה שאף אחד לא נפגע – כל זה תוך כדי שאני מנסה להשתלט על שרשרת בני הסקרנים שלא יצאו מהרכב...

כשחזרתי הביתה עם הילדים, התחלתי לבשל, וכהמשך ישיר של כל היום - בקבוק השמן זית שהחזקתי בו איכשהו החליק מידי. הרצפה התמלאה שברי זכוכית וכתמי שמן, לאחר שלא מזמן יצאה המנקה מהבית.

טוב. מה עכשיו, ה'?

אודה ואבוש, הסתכלתי לשמיים ואמרתי, ספק לעצמי ספק לריבונו של עולם: "מה מחכה לי היום אם ככה הוא התחיל, וממשיך לאתגר אותי?".

ואז, תוך כדי המולת הבית וילדים רעבים, שוב שאלתי את עצמי אותה שאלה, אבל בטון אחר.

"ה', אתה טוב. אתה עצם הטוב. אין לי כוח לכל מה שקורה כאן, אבל הכל ממך. ואם אתה אוהב אותי, כי אני בתך, בטוח שכל רצונך זה שיהיה לי טוב. מה עכשיו, ה'?".

והתשובה לא איחרה לבוא - זה כבר תלוי בי, והולך להיות הכי טוב שיש! למרות המציאות, שכביכול לא הולמת את רצונותי.

חישבתי "מסלול מחדש", הדלקתי ניגונים שמיד משפיעים על האווירה בבית, ואמרתי לכל בני הבית (ובעיקר לעצמי) - "איזה יום יפה ה' ברא לנו".

ושאלתי כל אחד מילדי מה היה לו טוב היום. ואז הגיעו גם אלי.

נו, מורן, קדימה. אם כולם מצאו משהו טוב – גם את יכולה למצוא משהו טוב.

ופתאום נזכרתי, שתוך כדי ההמולה, לא ייחסתי מספיק חשיבות לידיעה המשמחת, שבדיוק היום קיבלתי בשורה שחיכיתי לה הרבה זמן! איך לא נתתי את לבי לעניין? כיוון שפעמים רבות, כשקורה משהו לא טוב, הוא תופס יותר מקום מהדברים הטובים בחיינו. ואם לא נעצור את מרוץ החיים ונתבונן באמת בכל הטוב שה' מעניק לנו, אנחנו יכולות לפספס אותו. חשוב לראות ולהנכיח את הטוב שאנו מקבלות כל רגע ורגע מאת ה' הטוב.

הרבה פעמים כשמשהו טוב מגיע, יש "יניקה לחיצוניים". גם היצר הרע צריך לקבל את שלו... לכן, כשקורים דברים נעימים פחות, כדאי לזכור, שהם באים רק בכדי לפקוח את עינינו, לראות איזה טוב ענק הולך להגיע אם נשכיל לא לתת להם יותר מידי מקום. פשוט לפעול בענייניות, ולזכור על מה לשים את דעתנו.

חדש בהידברות: קהילת Live ומפגש זום שבועי עם מורן קורס, לנשים שמעוניינות לעבור מסע הגשמה נדיר. לפרטים פנו אל campus@htv.co.il

תגיות:אתגרמורן קורס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה