זוגיות ושלום בית

כשהבן נפטר - האם תפסה את המסר

לא כל דבר שנראה לנו רע – הוא באמת רע. הקב"ה רואה הכל מלמעלה. ואיפה כל התפילות על הבן שנפטר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למחלקת ייעוץ והכוונה מצלצלת אביטל, 29, ומשתפת: "אני אמנם לא נראית דתייה, אך אני שומרת שבת. סדרת פגישות ארוכה שהיתה לי עם בחור שאינו שומר מצוות – במטרה לחתונה – נחתך מצדו ברגע אחד, בצורה מכוערת כל כך. אני מרגישה פגועה, מתוסכלת ומאוכזבת. איך אפשר להכיל את הכאב הזה?".

אביטל, לפני התשובה, שמעי סיפור. גרושה ואמא לבן יחיד, שגרה במקסיקו, נאלצה להתמודד עם המחלה האיומה של בנה. הרופאים ניסו את כל סוגי התרופות והטיפולים הכימותרפיים, אך שום דבר לא הועיל. אחד מהיהודים בקהילה ניגש לגברת, והציע לה להתפלל.

הגברת לא ממש הבינה על מה הוא מדבר ואיך עושים זאת. היהודי נתן לה סידור, והראה לה מה כדאי לקרוא. הגברת לקחה את הסידור, וקראה אותו – מכריכה לכריכה, כולל ברכת הגומל, פטר חמור, זבד הבת, ברכת האבלים, פדיון הבן וכולי וכולי.

לאחר 24 שעות, הבן... נפטר לבית עולמו.

נווו??? ואיפה התפילות???

הגברת היתה אמורה להיות שבורה ורצוצה, ולהיכנס לדיכאון עמוק. אך באורח פלא, התפילות שהתפללה נסכו בה הרגשה מרוממת ומיוחדת, ביטחון, שלווה ושקט נפשי שמעולם לא היו לה – דבר שהיא עצמה לא הבינה איך קרה. היא תפסה מיד את המסר שהועבר לה מן השמים, חזרה לישראל, החלה לשמור את כל יסודות היהדות – שבת, טהרה, כשרות וכו', נישאה בשנית והפכה להיות אמא ל-8 ילדים מקסימים. היא תמיד נהגה לומר שהיה שווה כל העניין, על מנת להכיר את ה' ולבנות בית יהודי אמיתי.

נחזור לענייננו. דברים שרואים משם לא רואים מכאן. לא כל מה שנראה לנו רע - הוא אכן רע. את חשה פגועה מאוכזבת, כיוון שבמשקפיים שלך – הבחור הזה נראה היה כאילו הוא הזיווג האמיתי והנכון שלך. אך ריבונו של עולם, יוצר האדם וצופה הדורות מראש, רואה ויודע את מה שאנחנו לא רואים ולא יודעים.

פשוט וברור שהקשר הזה הופסק לטובתך. ראשית, ה' מצווה אותנו לבנות את ביתנו עם שמירת יסודות היהדות – ובעצמך אמרת שהוא לא נהג כך. ניסית לחשוב כמה קשיים וחיכוכים נמנעו ממך, בנושאים כמו שבת, כשרות, חינוך ילדים וכו'? וכמה טוב ונעים יהיה לך, בעז"ה, בקשר זוגי עם מכנה משותף רחב?

טוב ונבון תעשי אם תבני לך תעודת זהות ברורה יותר. היום את נמצאת במסלול שהוא בין העולמות. לא ממש בעולם הקודש, ולא ממש בעולם החול. את שומרת מצוות – ולא בעלת חזות דתית כלל, דבר שמזמין אליך בחורים ברמה רוחנית נמוכה. כדאי לשדרג במידת הצניעות, כדי שהמראה שלך ישקף את הפנימיות הערכית והטובה שבך, ובכך, בסייעתא דשמיא, תזכי לזיווגך הראוי והנכון לך משורש נשמתך בקרוב-בקרוב, לבית יהודי אמיתי עם שומר תורה ומצוות. בהצלחה.

לייעוץ והכוונה מהרב ירון יצחקוב וצוות המחלקה, חייגו 073-222123

תגיות:זוגיותייעוץ והכוונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה