חדשות בארץ

ראש הממשלה יאיר לפיד: זה מה שמצפה לו בשבוע הראשון בתפקיד

היום יכנס לפיד ישיבת ממשלה ראשונה בראשותו. לאחריה יערוך ישיבת ראשי קואליציה. ביום שלישי השבוע יטוס לביקור מדיני בפריז. ומה הציפייה של הפלסטינים?

  • ד' תמוז התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נכנס בסוף השבוע לתפקידו כראש ממשלת המעבר. כבר בשעות הראשונות נדרש לקבל החלטות בנושאים ביטחוניים. בליל שבת יוחסה לישראל תקיפה בסוריה ליד לטקיה, ולמחרת יורטו על ידי צה"ל 3 הכטב"מים ששלח ארגון הטרור חיזבאללה לאסדת הגז כריש. לפיד אישר את ההחלטות המבצעיות.

כמו כן, האמריקנים עדכנו את ראש הממשלה שהפלסטינים מתכוונים להעביר אליהם את הקליע ממנו נהרגה העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית, שירין אבו עאקלה.

כתב N12, מוחמד מג'אדלה, דיווח הבוקר (ראשון) כי כניסתו של יאיר לפיד ללשכת ראש הממשלה מפיחה תקווה חדשה ברשות הפלסטינית שם מזהים חלון הזדמנויות חדש להגיע להישג מדיני. על פי הדיווח, ברש"פ מקווים לגייס את הממשל האמריקני על מנת להגיע להישג מדיני. גורם בכיר, המקורב לאבו מאזן, צוטט בכתבה באמרו שהוא מצפה שלפיד יאמר בפומבי את מה שאמר, לטענתו, בשיחות סגורות.

במוצאי שבת נשא לפיד נאום ראשון בתפקידו. במהלכו אמר: "מדינת ישראל גדולה יותר מכל אחד מאתנו. חשובה יותר מכל אחד מאתנו. היא היתה כאן לפנינו, היא תהיה כאן הרבה אחרינו. היא לא שייכת רק לנו. היא שייכת גם לאלה שחלמו עליה אלפי שנים בגולה וגם לאלו שעדיין לא נולדו, לדורות הבאים.

"בשבילם ובשבילנו, אנחנו צריכים לבחור בטוב משותף. במה שמחבר אותנו. תמיד יהיו מחלוקות, השאלה היא איך אנחנו מנהלים אותן, ואיך נוודא שהן לא מנהלות אותנו.

"אני עומד לפניכם ברגע הזה ואומר מכאן לכל מבקשי רעתנו, מעזה ועד טהרן, מחופי לבנון ועד סוריה, אל תנסו אותנו. ישראל תדע להשתמש בכוחה למול כל איום, ומול כל אוייב. אנחנו מאמינים מתפללים יחד לשלומם של החיילים והשוטרים שלנו, באוויר, בים וביבשה. 'יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם'. אנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שיוחזרו בנינו, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד", לשון לפיד.

לאחר הנאום הגיע לפיד עם רעייתו ליהיא למתחם המאובטח בבלפור. אשתו של ראש הממשלה פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה תמונה של דירתם החדשה, בה רואים מזוודה ולידה פרחים. מדובר בדירה שנמצאת במתחם, אך לא בתוך מעון ראש המשלה עצמו. מלשכתו של לפיד נמסר: "ייבחן סדר הפעולות המהיר ביותר על מנת לזרז את השיפוץ האבטחתי והתשתיתי במעון בבלפור". עוד הדגישו בלשכה כי "הוצאות שדרוג האבטחה המתחייבות בתקן שב"כ, בביתו של לפיד בתל אביב, יהיו הכרחיות ומינימליות וזאת תוך התחשבות ומינימום פגיעה בשגרת החיים של השכנים המתגוררים בסמוך".

היום יכנס לפיד ישיבת ממשלה ראשונה בראשותו. לאחריה יערוך ישיבת ראשי קואליציה. ביום שלישי השבוע יטוס לביקור מדיני בפריז, במהלכו ייפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון.

 

תגיות:יאיר לפידהרשות הפלסטיניתאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה