חדשות יהדות

צפת על המפה: על בית הכנסת הנמוך ביותר בעולם, כבר שמעתם?

שמעתם על ה'בור' בפיקוד צפון? כמה מכם ידעתם שיש בו בית כנסת ממוגן שנמצא מתחת לפני השטח? הנה כמה עובדות מעניינות שלא תרצו לפספס

תמונות מתוך בית הכנסת ב’בור’ שבפיקוד צפון (קרדיט: צילומי מסך מתוך סרטון של ערוץ 7)תמונות מתוך בית הכנסת ב’בור’ שבפיקוד צפון (קרדיט: צילומי מסך מתוך סרטון של ערוץ 7)
אא

מי שמגיע לבסיס של פיקוד צפון, מופתע לגמרי מהשקט ואפילו מהפסטורליות של המקום, שזרוע בעצים, דשא, ואווירה שמשרה רוגע. 

אולם מי שמכיר את המקום קצת לעומק, יודע להגיד שמתחת לפני השטח 'הכל בוער'. מתחת לפני השטח - הכוונה כמובן ל'בור' - מתקן שנמצא עשרות מטרים מתחת לאדמה, ושבו הוקם בית כנסת ייחודי, על ידי רב המחנה - סא"ל הרב יהונתן רובין. 

לדברי הרב רובין, בית הכנסת נבנה מתוך הבנה, כי עבודה מסביב לשעון הן בשגרה והן בחירום, מחייבת את האחראים לספק פיתרון לקיום אורח חיים מסורתי-דתי, למי שמעוניין בכך. "ישנם חיילים שחיים את החיים שלמטה ויש את אלו שחיים את החיים שלמעלה - צריך לתת לשניהם את המענה״, מסביר הרב. "אני חושב שעצם זה שהצלחנו לבנות בית ראוי, מכובד ומכבד מתחת לאדמה, הוא כבר משהו שהופך אותו למיוחד וגם רואים זאת בכמות החיילים שמגיעים להתפלל בו או לשבת בו וללמוד".

"הרעיון הוא לבצע את כל הפעולות היומיומיות של התפילות פה בבית הכנסת והוא מתאים לכל אדם. כל אחד יכול להתפלל פה ביומיום, בתרגילים ובזמן 'חירום'. יש תפילות מאורגנות כולל מניין, כדי לתת את המעטפת הטובה ביותר למי שרוצה להתפלל", אומר מפקד יחידת הכבאים שהוא גם האחראי על בית הכנסת ב'בור'. 

תגיות:בית כנסתפיקוד צפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה