חדשות בארץ

סקר חדש: 63 מנדטים לגוש נתניהו עם ימינה בראשות שקד

על פי סקר חדשות 12, שנערך לפני הודעת הפרישה של ראש הממשלה בנט, מפלגת ימינה בראשות איילת שקד עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 5 מנדטים. גוש נתניהו זוכה במצטבר ל-58 מנדטים, ויחד עם שקד יוכל להרכיב ממשלה

  • ל' סיון התשפ"ב
נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סקר מנדטים חדש, שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 12, מעניק 5 מנדטים למפלגת ימינה בראשות איילת שקד - נתון שעשוי לאפשר לראש האופוזיציה בנימין נתניהו לחצות את רף 60 המנדטים במידה ושקד תחבור לקואליציה בראשותו.

מתוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, עולה כי נכון לעכשיו הליכוד עומד על 35 מנדטים, יש עתיד עם 20, וכחול לבן עם 9 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת אף היא בסקר 9 מנדטים. 

ש"ס זוכה ל-8 מנדטים, יהדות התורה ל-7, והרשימה המשותפת ל-6. מפלגת העבודה מקבלת 5 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו. על פי הסקר, שנערך עוד טרם הודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט על פרישתו מהחיים הפוליטיים, ימינה בראשותו זוכה ל-4 מנדטים. רע"מ, מרצ ותקווה חדשה מקבלות אף הן 4 מנדטים כל אחת.

הסקר בדק גם את האפשרות ששקד תעמוד בראש ימינה במקומו של בנט. במקרה זה, השינוי היחיד בתוצאות הינו ירידה של הליכוד במנדט ל-34 והתחזקות של ימינה ל-5. בפילוח לפי גושים, גוש נתניהו הכולל את הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה עומד על 58 מנדטים. במידה ושקד תצטרף לגוש זה, נתניהו יוכל להרכיב ממשלה שתזכה לתמיכתם של 63 חברי כנסת.

תגיות:איילת שקדימינהסקר מנדטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה