חדשות בארץ

בנט הודיע: לא אתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי לא יתמודד בבחירות הבאות לכנסת. עם זאת, הוא יישאר בתפקידו כראש הממשלה החלופי

בנט, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:57)

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (רביעי) על כוונתו שלא להתמודד בבחירות הבאות לכנסת. עם זאת, לאחר הרוטציה עם יאיר לפיד בראשות הממשלה, הוא ימשיך לכהן כראש הממשלה החלופי ויחזיק ב"תיק איראן".

בהצהרה שנשא מהכנסת, אמר בנט כי יסייע ללפיד ככל שיידרש בתפקידו החדש כראש ממשלה: "הצלחתו היא הצלחת המדינה. העברת התפקיד תהיה מקצועית ומסודרת. אין בכוונתי להתמודד בבחירות הקרובות, אבל אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת. מדינת ישראל היא אהבת חיי, לצד משפחתי. לשרת את המדינה זה הייעוד שלי".   

החלטתו של בנט התקבלה לאור הסקרים האחרונים, הצופים כי ימינה לא תעבור את אחוז החסימה. על פי הדיווח בחדשות 12, שרת הפנים איילת שקד עודכנה על ידי ראש הממשלה זמן קצר לפני ההודעה על החלטתו. בנט הודיע כי היא תחליף אותו בתפקיד יו"ר ימינה. חבר הכנסת מתן כהנא צפוי שלא לרוץ לכנסת ברשימת ימינה, וייתכן שיחפש את מקומו במפלגה אחרת.

בתגובה להודעת הפרישה של בנט, שיבח שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, את ראש הממשלה היוצא: "נפתלי בנט הוא פטריוט ישראלי. הוא היה ראש ממשלה טוב שמלא את התפקיד באופן ממלכתי. עבדנו בשיתוף פעולה מלא למען ישראל ואזרחיה. אני משוכנע שהוא עוד יחזור לשרת את המדינה בעתיד. נפתלי, תודה ובהצלחה".

מנגד, יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב במתקפה: "ההחלטה לפרוש מהחיים הפוליטיים אינה שלו, אלא של הציבור שמאס בו והקיא אותו מתוכו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "בנט, ראש הממשלה הראשון עם כיפה, הונה את מחנה הימין המסורתי והקים ממשלה הכי פוגענית לזהות היהודית ולמוחלשים. מי שדיבר גבוהה על אחדות הוביל מסע פילוג קשה נגד מחצית העם וכינה אותו בכינויים. פרישתו מהחיים הפוליטיים בתום שנה - מסר מהדהד על 'ניסוי' שנכשל. ‏בקרוב נחזיר את ישראל למסלול הנכון".

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר: "מתברר שהקדוש ברוך הוא מנהל את העולם. אי אפשר לשקר ולרמות את כל המדינה, המפלגה שלו מתה במיתה משונה. לאורך כל השנה האחרונה היו טענות נגדנו על התבטאויות קשות מצידנו נגדו ונגד הממשלה הרעה הזאת, מתברר שצדקנו בכל מילה. כולם עזבו אותו, הוא נשאר לבד ועכשיו גם הוא הולך בבושת פנים".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) תקף: "מי שרימה את בוחריו והעניק את השלטון לשמאל ולמפלגות אנטי ציוניות, מוטב לו שיילך ויעשה חושבים בביתו. הציבור אמר את דברו בהקשר של בנט. אני מקווה שכל מי שהיה שותף למסירת השלטון לשמאל יוקע מהחיים הפוליטים. ויפה שעה אחת קודם".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיב בקצרה בטוויטר על הודעת הפרישה של בנט: "אין קיצורי דרך".

תגיות:גדעון סערנפתלי בנטמשה גפניבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה