חדשות בארץ

בדרך לבחירות: החוק לפיזור הכנסת ה-24 אושר בקריאה ראשונה

לאחר שעות ארוכות של מגעים בין הקואליציה והאופוזיציה, הוסכם כי החוק לפיזור הכנסת יאושר סופית עד רביעי בלילה. בשל חילוקי דעות בין הצדדים, לא נקבע עדיין תאריך מוסכם לבחירות

מליאת הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24. ההצעה עברה בתמיכת 53 חברי כנסת, ללא מתנגדים. ועדת הכנסת תתכנס הבוקר כדי להכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית.

לאחר שעות ארוכות של מגעים בין הקואליציה והאופוזיציה, הוסכם כי החוק לפיזור הכנסת יועבר סופית עד מחר בחצות. עם זאת, לא נקבע עדיין תאריך מוסכם לבחירות לכנסת ה-25. בשל חילוקי הדעות, נקבעו בהצעת החוק שני תאריכים אפשריים לבחירות - ה-1 בנובמבר, התאריך אותו דורשת הקואליציה; וה-25 באוקטובר, כדרישת האופוזיציה. המועד הסופי ייקבע בהמשך בהצבעה במליאה. עם העברת חוק הפיזור, תתבצע הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה בין נפתלי בנט ויאיר לפיד. טקס החילופים צפוי להתקיים ביום חמישי.

בדברי ההסבר להצעת החוק לפיזור הכנסת של חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) נכתב: "מאחר ואין ביכולתה של ממשלת ישראל להנהיג את מדינת ישראל, מוצע לפזר את הכנסת העשרים וארבע ולהכריז על קיום בחירות לכנסת העשרים וחמש".

יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה), הסביר: "ההצעה היא מיזוג של 10 הצעות חוק מהקואליציה והאופוזיציה. באופן חריג הוחלט על שני תאריכים, ובהמשך ייקבע מועד הבחירות".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', אמר כי "אפשר עוד לעצור את הבחירות עד יום רביעי בחצות. אם תגזרו עלינו ללכת לבחירות האלה - הן יהיו שחר של יום חדש".

תגיות:אופוזיציהקואליציהמליאת הכנסתהכנסת ה-24

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה