סלבס בהתחזקות

מרגש: קובי פרץ הקדיש את דבר התורה השבועי לרפואת אמו

כיבוד הורים מרגש: קובי פרץ, שמדי שבוע עושה קידוש שם שמיים ענקי ברשתות החברתיות על ידי פוסטים שקשורים לפרשת השבוע - הקדיש את הפוסט של הפרשה האחרונה לרפואת אמו

אא

כמדי שבוע, גם השבוע פרסם הזמר קובי פרץ דברי תורה מתוקים מדבש ברשתות החברתיות, על פרשת השבוע קורח. 

הפעם ריגש הפוסט בכפליים, היות והוא בחר להקדיש אותו לרפואת אמו שריתה, וכך הוא כתב. : "בשם השם נעשה ונצליח', לרפואת אימי היקרה מרת שריתה בת אסתר ואליהו. שבת מברכין חודש תמוז, שיבוא לטובה ולברכה. בפרשת השבוע 'קורח' אנו לומדים על המחלוקת הגדולה בעם ישראל, ועל סופה המר. כפי שמסופר על קורח ועדתו - מאתיים וחמישים נשיאי העדה, כולם חכמים וצדיקים". 

ממשיך פרץ ומתאר את פרשת השבוע, הפרשה בה נבלעו באדמה על בניהם, נשיהם, טפיהם וכל אשר להם - קורח ועדתו. "כן, 'קורח' שהיה חכם ועשיר גדול, ועשרים וארבע משמרות כהונה - יצאו מבני בניו, שכולם התנבאו ברוח הקודש. כולם יחד חלקו על משה רבינו, ולכן נענשו על כך שנבלעו חיים באדמה. כפי שנאמר: 'ותפתח הארץ את פיה ותבלע אותם, וירדו הם וכל אשר להם חיים שאולה'.

"ולכן מצווה עלינו התורה: 'ולא יהיה כקרח וכעדתו. שניזהר תמיד להתרחק מן המחלוקת - כמו מלהבות של אש. ומסופר על רב אחד מתלמידיו של רבי משה – המהר"ם שיק, שהתאונן בפניו כי קמו לו בקהילתו מתנגדים בעלי מחלוקת היורדים לחייו. הרגיעו רבו ואמר: 'רק על עצי פרי מתרבים תולעים, אולם על עצי סרק אין תולעים. והסביר לו: אדם שעושה דברים טובים, ומעשיו הם כמו פירות מתוקים, מיד קמים עליו מתנגדים. אך לעומתו אדם שיושב באפס מעשה, כמוהו כענף עץ יבש של אילן סרק שלא עולים עליו התולעים. לכן אמר לו: תמשיך במלאכתך באמונה - והעיקר 'תברח תמיד מן המחלוקת'.

"וסיפר הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל שפעם הייתה מחלוקת קשה בהלכה בין שני תלמידי חכמים. ובא אצלו אדם אחד ושאלו באותה "הלכה" שהיה בה את המחלוקת. הבחין הרב כי "מטרתו" של השואל אינה באמת לדעת את ההלכה, אלא להשתמש בפסיקתו בכדי להרבות אש ומחלוקת בעם ישראל. לכן השיבו הרב בחוכמה ואמר לו: דע לך כי "הלכה" זו שנויה במחלוקת, ולכן איך שתעשה,יש לך על מי לסמוך, אולם אם תחזיק במחלוקת, אין לך לעולם על מי לסמוך. ועל כך אנו מתפללים בכל יום שנזכה ויקויים בנו: 'עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל אמן'", הוא מסכם. 

תגיות:רפואהדבר תורהקובי פרץפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה