סיפורים אישיים

הזמר עקיבא חשף וריגש: "אבא שלי ניצל מהמלחמה – בזכות הציצית"

הזמר עקיבא תורג'מן ריגש השבוע את קהל עוקביו ברשתות החברתיות, כשחשף את הנס שאירע לאביו במלחמת שלום הגליל - בקרב שבו ניצלו חייו

אא

לרגל ציון 40 שנה למלחמת שלום הגליל - הזמר עקיבא תורג'מן ריגש את עוקביו ברשתות החברתיות, כשחשף את הרגע שבו ניצלו חיי אביו במלחמה ההיא. "כמה שלא שמעתי את הסיפור הזה, הוא נשאר נס ופלא", כתב תורג'מן ברשתות החברתיות וסיפר על הטקס שבו לקח חלק, בציון 40 שנה לקרב סולטן יעקב, במלחמת שלום הגליל או עבורו: "הקרב שבו ניצלו חייו של אבא".

האב, הרב דוד תורג'מן, תיאר את הקורות אותו ביום ההוא: "היינו חיילים בשירות 'הסדר', חודשיים לפני סיום השירות שלנו. את הפקודה להיכנס ללבנון קיבלנו ביום רביעי בצהריים, ביום הרביעי לפרוץ המלחמה. התפללנו מנחה יחד. תושבים מהאזור הביאו לנו פירות ועוגות. הרב הראשי לצה"ל נשא תפילה, ולאחר מכן פרצנו בריקוד 'שובו אליי ואשובה אליכם'. כך נכנסנו למלחמה".

בנקודה זו אומר עקיבא כי "כל פרט חרות בזכרונו של אבא, כמו פצע פתוח". וממשיך הרב דוד לספר: "נסענו בדממה לתוך לבנון. ביום חמישי בבוקר נתקלנו באש ארטילרית סורית כבדה. ביום חמישי בלילה קיבלנו פקודה לנוע במהירות לעבר כביש ביירות-דמשק. נתקלנו במארב סורי, והתפתח קרב מר וקשה, שלימים כוּנה 'קרב סולטאן יעקוּבּ'.

"נכנסנו לקרב עם שלושים טנקים ויצאנו עם שמונה. המחיר היה נורא: עשרים הרוגים בהם חבריי הטובים ביותר מספסל הישיבה, יותר משלושים פצועים, שני שבויים ושלושה נעדרים: זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן. גם הטנק של אבא נפגע. הוא וארבעה מחבריו נמלטו מזירת התופת והסתתרו בין הסלעים. "הסורים ירו לעברנו בכל הכלים. לא היו לנו אפשרויות להגיב, ופשוט רצנו והסתתרנו. אפילו מים לא היו לנו. ביום שישי בבוקר, בין ריצות על הגבעות וניסיון לתפוס מחסה, פיזמתי לעצמי פסוקים מתפילות השבת".

"הם התחבאו וחיכו לכוח חילוץ, ופתאום זיהה מפקד הטנק שלו כוחות צה"ליים במרחק של כשניים-שלושה קילומטרים מהם. הוא ראה את החיילים מכוונים לעברם את הנשק ומיד הבין שהם חושבים שאבא וחבריו הם חיילים סורים. באותו רגע צץ רעיון במוחו של אבא: 'פשטתי את הציצית שלי, קשרתי אותה לנשק והנפתי אותה למעלה הסרתי גם את הקסדה, בתקווה שהחיילים יזהו את הכיפה הגדולה שעל ראשי. אלה היו רגעים שנדמו לנצח. ואז הבחין אחד החיילים שמהבגד הלבן יוצאים חוטים וצעק: 'הם כוחותינו!'. כך ניצלו חיינו. חזרנו מהקרב ישר לשבת שהייתה פרשת 'שלח'. בחבר'ה ארגנו מניין מאולתר ובו העלו את אבא לתורה בהשגחה מדויקת בדיוק בעלייה שבה מופיעה בתורה מצוות ציצית".

ומהי ההחלטה שקיבל על עצמו הרב תורג'מן השנה? "השנה לכבוד ה-40 שנה אבא רכש ציציות חדשות לכל הילדים והנכדים וביום ההצלה, כ' סיון כולם ברכו עליהן 'שהחיינו'. אני מעריץ אותך אבא היקר שלי. בטקס הזה פגשתי לראשונה את עומק הסיפור של מה שעברתם אז בכלל. למרות ההתמודדות עם הפצע הפתוח הזה, הטראומה והמראות הקשים הקמת משפחה לתפארת ומפעל חיים עצום של תורה ורוח אתה סמל לעוצמה של אמונה ובחירה בחיים!", הוא מסכם. 

תגיות:ציציתעקיבאמלחמת לבנון הראשונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה