סיפורים קצרים

כמה הנזק?... או אולי כמה הרווח?

אחרי ששילם הוא סיפר לי: "תמיד אחרי שחזרתי מהקניה היה איזה נזק. חלב התפוצץ, ירקות התפזרו, שקית נקרעה, משהו נשכח. תמיד! תמיד היה נזק, עד שחשבתי שככה זה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הייתי השבוע במכירת חסד בבית שמש, מכירה של מוצרי לחם וחלב, פירות וירקות במחיר מוזל ביותר. כמו בכל שבוע נכנס לשם אחד מתושבי השכונה, העמיס עגלה גדולה בכל טוב וניגש למוכר: "כמה צריך לשלם?" הוא שאל.

הסתכלתי עליו במבט מתפלא, והוא הסתכל עלי חזרה. "תכננת לתת לי פסק, הא?" הוא שאל אותי.

"אהה!" עניתי.

הוא סימן לי שהוא כבר מסיים עם החשבון, ואני הייתי מסוקרן ממש. מאז אני מכיר את היהודי הזה, בכל פעם שהוא מסיים את הקניה השבועית הגדולה במכירה הוא שואל את המוכר "כמה הנזק?", ככה הוא בחר להתבטא, אולי כי זה פשוט יותר מקורי וייחודי לשאול 'כמה הנזק' במקום 'כמה התשלום'.

בכל פעם כזאת, כשאני בשטח, אני לא יכול לשתוק ואני אומר לו: "למה תגיד ככה? זה לא נזק, זה רווח. אתה מביא אוכל לילדים שלך".

אבל הוא צוחק, רווח או נזק, מה זה משנה?

גם הפעם, בשעה שהוא סיים את החשבון, עמדתי הכן לדו שיח הקבוע. הוא ישאל 'כמה הנזק' ואני מיד אתקן אותו 'כמה הרווח'.

אחרי ששילם הוא סיפר לי: "תמיד אחרי שחזרתי מהקניה היה איזה נזק. חלב התפוצץ, ירקות התפזרו, שקית נקרעה, משהו נשכח. תמיד! תמיד היה נזק, עד שחשבתי שככה זה, אין מה לעשות. כשקונים קניה גדולה משהו מוכרח להשתבש. הדיבורים שלך כנראה השפיעו עלי, והחלטתי לשנות את השפה. בקניה האחרונה שאלתי את המוכר 'כמה לשלם'? והנה באותה פעם לא היה שום נזק, הכל הגיע הביתה בשלמות, כל השקיות, כל הפירות והירקות, דבר לא נעדר! נפעמתי ממש. לא דיברתי על נזק ופשוט לא היה. מאז אני שואל 'כמה לשלם', ובאמת הכל מגיע הביתה שלם".

זה היה שיעור מוסר בשבילי. חז"ל אמרו 'ברית כרותה לשפתיים'. ראיתי זאת כאן בחוש. בואו נשמור על הפה שלנו ונקפיד להתבטא באופן חיובי. לדבר טוב, לאחר ולברך במילים טובות, ולהשיג הרבה רווחים על הדרך. כי מי שמדבר טוב מושך אליו את הטוב.

מתוך הספר "24/7" של הרב צבי נקר.

תגיות:סיפורים קצריםדיבור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה