עובדות שלא ידעתם

הידעתם מדוע מייצרים פירות יבשים?

מהי בריכת הקשתות, מה עושים דובי גריזלי במפלים, ולאיזה הר יש ארובה? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מהי בריכת הקשתות? בריכת הקשתות שברמלה היא שריד של מאגר מים תת-קרקעי שנבנה במאה ה-8 לספירה על ידי המוסלמים, בתקופת שלטון החליפים העבאסים בארץ ישראל. למרות רעידות אדמה וזעזועים רבים, הבריכה והקשתות שרדו.

הידעתם מדוע ממתינים דובי הגריזלי ליד מפלים? דובי גריזלי ניזונים מדגי סלמון. דגי הסלמון, כידוע, שוחים בבגרותם נגד הזרם ובמעלה הנהר, על מנת להטיל את ביציהם במקום שבו נולדו בעצמם. הם אפילו קופצים מעל מפלים קטנים במעלה הנהר. הגריזלי מחכה להם מעל למפלים הללו, וזוכה לטרף קל.

הידעתם מדוע מייצרים פירות יבשים? הפירות המיובשים נוצרו לפני שנים רבות, כאשר אנשים רצו לאכול פירות שמקורם בארצות רחוקות. הייבוש הוא טכניקה ייחודית שנועדה לשמר את הפירות, כיוון שההובלה ארכה שבועות רבים, ופירות טריים היו עלולים להירקב. כיום קל יותר לייבא ולייצא פירות, אך הפירות היבשים עדיין אהובים בפני עצמם.

הידעתם לאיזה הר יש ארובה? הר "צ'ימני רוק", שנקרא בעברית גם "צוק המעשנה", הוא נציב שחם שנמצא בנברסקה שבארצות הברית. גובהו רק 96 מטרים, אך באזור שבו הוא נמצא הוא בולט מאוד. לסלע מראה ייחודי שמזכיר ארובה שיוצאת מתוך ההר.

הידעתם מי הראשון שעף באמצעות דאון? אוטו ליליינטל המציא בשנת 1886 מעין גלשן אוויר, שהצליח לשאת אותו באוויר. הוא דאה באמצעות הגלשן מספר פעמים, עד שרוח חבטה במנגנון הגלישה, והוא נהרג. למרות הכישלון הטרגדי, ליליינטל פיתח בדאון שלו את עקרונות ההיגוי שעליהם מתבססים המטוסים עד היום.

תגיות:פירות יבשיםעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה