חדשות בארץ

קריב עוקף את אורבך: ועדת החוקה תדון בפיזור הכנסת; הליכוד: "מהלך בזוי"

באופוזיציה תוקפים את המהלך שיזם יו"ר ועדת החוקה, גלעד קריב, לקידום החוק לפיזור הכנסת ו"חוק הנאשם" על ידי הוועדה בראשותו. יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין: "צפון קוריאה – הגרסה הישראלית"

קריב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)קריב (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

באופוזיציה מתחו היום (חמישי) ביקורת חריפה על הקואליציה ועל יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה), בעקבות הודעתו כי יכנס את הוועדה לדון בחוק התפזרות הכנסת ולקדם את "חוק הנאשם". בעקבות המהלך של קריב, הקפיאה האופוזיציה את המשא ומתן מול הקואליציה על תאריך מוסכם לקיום הבחירות ועל החוקים שיועברו בהסכמה לפני פיזור הכנסת.

בליכוד אמרו בתגובה כי "אפילו בצפון קוריאה לא מנסים למנוע את בחירתו של המועמד המוביל לראשות הממשלה במהלך מערכת הבחירות. בניגוד לחוק ולייעוץ המשפטי של הכנסת, קואליציית האחים המוסלמים העבירה את הדיון על פיזור הכנסת לוועדת החוקה. אם ימשיכו לפעול באופן לא חוקי הכנסת לא תתפזר בקרוב, ואנחנו נמצה את כל המהלכים העומדים לרשותנו. גם המהלך הבזוי הזה לא מסתיר את העובדה שהממשלה היחידה שלפיד יכול להקים היא עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, תקף: "צפון קוריאה – הגרסה הישראלית. רק בדיקטטורות יוצאים לבחירות, ורגע לפני כן מסלקים את יו"ר האופוזיציה".

"ח"כ קריב והגרסה העלובה הנוכחית של מפלגת העבודה הם כתם שחור בהיסטוריה המפוארת של ועדת החוקה של הכנסת", הוסיף לוין. "זה לא יעזור להם. הדמוקרטיה תנצח. מועד הבחירות ייקבע כמו תמיד רק בהסכמה. נתניהו יתמודד – ונתניהו ינצח."

חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) הצטרפה למתקפה: "ככה נראה D9 על הכנסת. הריסה של כל כללי המשחק, התנהלות לא חוקית ופגיעה בדמוקרטיה. דגל שחור מונף על קואליציית הביזוי והשיסוי בהובלת בנט, עבאס ולפיד".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי "מדובר בלא יותר מפרפורי גסיסה נואשים של קואליציה מושחתת, שמבינה שעומד מולה יריב פוליטי שגדול ממנה בכמה מידות, ומנסה בכל דרך אנטי דמוקרטית למנוע ממנו להקים ממשלה. קריב ייכשל. אין לו סמכות לכך. הוא עוד לא הבין שימי הדורסנות של הקואליציה הזו נגמרו".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, כתב בטוויטר: "לראות את 'אבירי שלטון החוק' דורסים ברגל גסה את חוות הדעת של הייעוץ המשפטי של הוועדה, שאוסרת עליהם לכנס דיון והם מצפצפים ומכנסים דיונים – זה לא פחות מאנרכיה. הם פוגעים בייעוץ המשפטי ופוגעים בכנסת. הכל כשר אצל קריב הרפורמי, גם זה".

כזכור, הכנסת אישרה אתמול בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת. יו"ר ועדת הכנסת, ניר אורבך, הודיע כי הוועדה בראשותו תתכנס ביום שני כדי להמשיך בתהליך החקיקה. היוזמה של קריב להקדים את הדיון בחוק לפיזור הכנסת מגיעה על רקע החשש מהאפשרות שתוקם ממשלת ימין בראשותו של נתניהו כבר בכנסת הנוכחית. לטענתו, הוא קיבל חוות דעת משפטית המאפשרת לו לעקוף את אורבך.

בייעוץ המשפטי של ועדת החוקה הבהירו כי לא מדובר בחוות דעת שלהם: "עמדת הייעוץ המשפטי של הכנסת הינה כי ספק רב אם יש לוועדת חוקה סמכות, וממילא הדבר לא דרוש, כל עוד יו"ר ועדת הכנסת לא מעכב את המשך החקיקה".

תגיות:הליכודיריב לויןגלעד קריבחוק הנאשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה