חדשות כלכלה

טסלר מתפוצץ על ליברמן: "מחירי השכירות גבוהים ממחיר המשכנתא"

על רקע האמרת מחירי השכירות ב-25% בשנה האחרונה, תקף ח"כ יעקב טסלר: "במקום לדאוג לדירה לזוגות צעירים, הממשלה דאגה לביתו של בנט ברעננה"

טסלר (צילום: פלאש 90)טסלר (צילום: פלאש 90)
אא

ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה) הגיש הצעת חוק דחופה בנושא "מעמד הביניים כורע תחת נטל השכירות". הוא נשא דברים במליאת הכנסת, ותקף בחריפות את הממשלה שלא פעלה די על מנת לטפל במצוקת הדיור ובמחירי השכירות המאמירים.

"הממשלה הרעה הזו הולכת הביתה, אבל לרבבות משפחות וזוגות צעירים עוד מעט לא יהיה כלל בית לחזור אליו", אמר טסלר בפתח דבריו.

"רכישת דירה הפכה מזמן לחלום רחוק ולא אפשרי, עכשיו גם לשכור דירה הופך לבלתי אפשרי. הגענו למצב נוראי בו משפחות אינן יכולות לעמוד יותר בתשלומי השכירות. מחירי השכירות כבר יותר גבוהים מתשלומי המשכנתא.

''משפחות הגיעו למצב בו הן צריכות לעשות את הבחירה הקשה, בין אוכל לילדים או תשלום שכר דירה. בין תשלומי הלימודים, או תשלום שכר דירה. ובפרט עם עליית מחירי החשמל, המים, הארנונה, האינפלציה ויוקר המחיה, עוד מעט לא תהיה כבר כלל האפשרות לבחור והן פשוט ייזרקו לרחוב. אבל לאף אחד לא אכפת", זעק טסלר.

טסלר טען כי גם מעמד הביניים, שעובד ומשתכר, אינו יכול לעמוד בעלויות השכירות שזינקו בשנה האחרונה: "אלו לא אנשים שאינם עובדים. להיפך, זה מעמד הביניים שעובד ומשתכר אבל אינו יכול לעמוד יותר בעלויות השכירות שעלו בכ-25% בשנה האחרונה. במקום לאפשר לכל אזרח קורת גג, שזהו הצורך הבסיסי ביותר של אדם, הממשלה הייתה עסוקה בלממן את ההישרדות האישית ואפילו בזה היא לא הצליחה. במקום לדאוג לדירה לזוגות צעירים, דאגו לביתו של בנט ברעננה".

טסלר תקף את שר האוצר אביגדור ליברמן: "הגדיל לעשות שר האוצר ליברמן - שהחברים שלו הם כל עשירי הארץ והניתוק שלו מהשכבות החלשות הוא העמוק ביותר, שבכלל התכחש למצוקה והגדיר זאת 'שלושה רחובות בתל אביב, הם כל הבעיה'. צעירים מכל הארץ, מהצפון ועד הדרום. במרכז ובפריפריה, יוצאים לרחובות במחאה על עליית מחירי השכירות, אבל מבחינת ליברמן הם אינם קיימים.

טסלר הוסיף: "עשרות מיליארדי שקלים השקיעה המדינה במטרה לסייע למחוסרי דיור ברכישת דירה, אולם דווקא תכניות לדיור להשכרה, לכל אותם זוגות שאין להם הון עצמי כדי לרכוש דירה, אותם המדינה שכחה.

"לצד התכניות לרכישת דירה, נדרשת תכנית מאסיבית להגדלת היצע הדירות להשכרה לזכאים", טען טסלר. "חברות מוכנות להעמיד במיידי אלפי דירות להשכרה בהנחה משמעותית, לטובת זכאי משרד השיכון ובלי לדרוש מהמדינה כלום. הם עושים הכול עם הון עצמי, הדבר היחיד שהם מבקשים הוא: ערבויות מדינה. אבל גם את הסיוע הפעוט הזה, שאינו עולה למדינה אגורה, הם אינם מקבלים והאוצר גורר רגליים ומושך אותן בקש".

תגיות:דירותהשכרהיעקב טסלראביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה